יצרנית המטוסים בואינג חוקרת בעיית איכות חדשה שהיא זיהתה בתהליך הייצור של מטוסי 737 MAX. על פי דיווח של רויטרס, הבעיה מערבת ספק חיצוני בשם Spirit AeroSystems וכוללת קדיחה לא נכונה של חורים בחלק האחורי של גוף המטוס, במחיצת הלחץ האחורית. 

נכון לעכשיו בבואינג מעריכים כי הפגם מוגבל רק לייצור של דגמי ה-MAX 8 שנחשב לדגם הנמכר ביותר במשפחה, אך החברה בוחנת במקביל האם גם מטוסי 737 מהדור הקודם (737Next Generation) הושפעו. כמו כן לא ידוע כרגע כמה מטוסים יהיה צורך לתקן, וכמה זמן ייקח להשלים את העבודה, שצפויה להשתנות בהתאם למצב של כל מטוס. במינהל התעופה הפדרלי בארה״ב (FAA) הדגישו כי הם מודע לנושא, אך הוא אינו משפיע על בטיחות הטיסה.

התקלה החדשה בשרשרת האספקה היא האחרונה ברצף התקלות שגורמות לדחייה באספקה של מטוסי MAX. בחודש אפריל השנה פורסם על בעיית איכות נוספת שעירבה את חברת ספיריט אשר התקינה בצורה לא נכונה סוגרים המחברים את גוף המטוס האחורי לזנב.

חברת ספיריט שבסיסה בקנזס, ארצות הברית, היא יצרנית גדולה בתחום התעופה. החברה ממלאת תפקיד מרכזי בבניית מספר חלקים מרכזיים במטוסי בואינג, כולל רכיבים בגוף של מטוסי בואינג 737 ו-787. בנוסף, ספיריט מייצרת חלקים מגוף וכנף מטוסי האיירבוס A350.

חברת ספיריט ציינה שמכיוון שהיא משתמשת במספר ספקים עבור מחיצת הלחץ האחורית, לא כל החלקים שייוצרו עבור מטוסי 737 מושפעים מהבעיה הנוכחית.

בואינג מסרה כי הפגם צפוי לעכב את האספקה של מטוסי מקס ללקוחות בטווח הקרוב. בתוך כך אישרו כי הבעיה תעכב את המסירה הראשונה של מטוסי MAX 8 למלזיה איירליינס, שתוכננה ל-28 באוגוסט. כמו כן צויין כי החברה בוחנת האם העיכוב עלול לגרום לחברה שלא להגיע ליעד המסירה השנתי שלה שעומד על לפחות 400 מטוסי 737 בשנת 2023.