טיסה של חברת הלואו קוסט ריינאייר המריאה לפני מספר ימים מתל אביב לברלין, רק שלאור עיכוב בהמראה נאלצה הטיסה לנחות 300 ק״מ מהיעד, כשהנוסעים נשלחו לדאוג לעצמם לתחבורה אלטרנטיבית ליעד המקורי.

האירוע החריג קרה ב-24 באוגוסט, בטיסת ריינאייר FR6473 מתל אביב לברלין. הטיסה מתוכננת להמריא מתל אביב בשעה 19:40 בערב ולנחות בברלין בשעה 23:00. בעקבות עיכובים בהמראה, שכנראה נגזרים חלקם מתקופת השיא העמוסה של אוגוסט, הטיסה המריאה בפועל לברלין בשעה 21:19, לטיסה שאורכת בממוצע 3:50 שעות.

מסלול טיסת FR6473 מתל אביב לברלין שנחתה בהאנובר
מסלול טיסת FR6473 מתל אביב לברלין שנחתה בהאנובר

במהלך הטיסה הודיע צוות הטיסה לנוסעים כי הטיסה מופנית לנחיתה בהאנובר, שנמצאת כ-300 ק״מ מברלין או כ-3 שעות נסיעה ברכב. חשוב להגיד שכמו בשדות תעופה רבים בעולם, ביניהם נתב״ג, גם בשדה התעופה בברלין ישנן מגבלות על נחיתות בשעות הלילה, בין היתר במטרה לצמצם את מפגע הרעש מטיסות. למרות ששדה התעופה עצמו בברלין פעיל 24 שעות, אסורה הנחיתה של טיסות בין חצות ל-5 בבוקר, מלבד למספר מקרים חריגים שהוגדרו מראש. 

לפני הנחיתה הודיע צוות הטיסה לנוסעים כי אוטובוסים יעבירו אותם מהאנובר לברלין בנסיעה שצפויה לארוך כ-3 שעות. בפועל, הטיסה נחתה בהאנובר ב-00:47, ואז קיבלו הנוסעים הודעה על כך שאין באפשרות החברה לספק תחבורה אלטרנטיבית להגעה לברלין ועל הנוסעים למצוא דרכי הגעה ליעד המקורי בעצמם. להודעה של ריינאייר צורף לינק שמוביל לטופס שדרכו ניתן להגיש בקשה להחזר כספי על ההוצאות של הנוסעים. חלק מהנוסעים דיווחו על כך שנאלצו להזמין מונית בעלות של מאות יורו. אותם נוסעים הגיעו ליעד המקורי שלהם ברלין רק לקראת הבוקר של היום למחרת.

וזה לא המקרה הראשון שבו טיסה של ריינאייר מתל אביב לברלין מוסטת להאנובר בשל איחור בהמראה. מבדיקה באתר flightradar24 עולה כי אותו דפוס בדיוק קרה ב-2 מקרים נוספים בשנה האחרונה. אותה טיסה בדיוק של ריינאייר מתאריך ה-25 באוקטובר 2022 המריאה מתל אביב רק בשעה 22:08 וטיסה נוספת מתאריך ה-16 בספטמבר המריאה גם היא רק בשעה 22:45. שתי הטיסות המריאו למעשה כשכבר ברור שהן לא יוכלו לנחות בשדה התעופה בברלין. 

חשוב להגיד שחברות האולטרה לואו קוסט כמו ריינאייר ווויז אייר מככבות ברשימת חברות התעופה הפעילות ביותר בנתב״ג. ריינאייר לבדה הטיסה בחודש יולי 130,024 נוסעים ואחראית ל-5.1% מתנועת הנוסעים בנתב״ג. בהתאם, ככל שחברה מפעילה יותר טיסות, ייתכנו יותר תקלות ושיבושים. עם זאת, במקרה המדובר, כבר במועד ההמראה יכלה ריינאייר לדעת בוודאות שלא תוכל לנחות ביעד המקורי ברלין ובהתאם עולה השאלה מדוע הנוסעים לא ייודעו על כך עוד לפני ההמראה. כמו כן, עולה השאלה מדוע לא הגיעו אמצעי התחבורה שהבטיחה החברה לנוסעים לאסוף אותם מהאנובר לברלין.

חודשי הקיץ נחשבים כאמור לעונת השיא של עולם התעופה ועומסים בשדות תעופה מובילים לעיתים גם לשיבושים ועיכובים. בהתאם, מדד הדיוק של מספר חברות תעופה היה לא מחמיא במיוחד. דיוק נמדד לפי מספר הטיסות שהגיעו לשער הירידה מהמטוס עד 15 דקות מהמועד המתוכנן. כך למשל, על פי ספקית נתוני התעופה OAG, מדד הדיוק הגלובאלי של חברת ריינאייר עמד בחודש יולי על 67.4%. בקרב המתחרות, הדיוק של חברת וויז אייר עמד על 62.9% ושל איזיג׳ט על 53.3%. באותה תקופה מדד הדיוק של אל על עמד על 61% ושל שדה התעופה בן גוריון על 58.7%.

תגובת ריינאייר: “טיסה זו מתל אביב לברלין (27 באוגוסט – הטעות במקור) נדחתה בזמן ההמתנה לסלוט המראה ממגדל הפיקוח המקומי, ולאחר מכן נאלצה להסיט את הטיסה לנמל התעופה בהנובר בשל עוצר הלילה המחמיר בנמל התעופה של ברלין. למרות מאמציה של ריינאייר לארגן תחבורה חלופית לברלין, זמינות התחבורה הייתה מוגבלת, והנוסעים קיבלו הודעה שהם יכולים גם לארגן עצמאית תחבורה מהנובר לברלין וכי הם יכולים לתבוע בחזרה את ההוצאות באתר Ryanair.com”.

הייתם על הטיסה? טסים בקרוב ויש לכם שאלה? בוא להתייעץ בקהילת חדשות תעופה.

תגובה
  1. איפה המדינה כרגולטור? זה אמיתי? במקום להתעסק בליקוק לצמד הנתניהו’ז השרה רגב צריכה להתחיל להיכנס לאירוע המבזה הזה ואולי לאסור פעילות החברה בישראל למען יראו ויראו ולכל המבורג אולי כדי להתחיל ולהחרים את החברה ובכך להראות לכלל החברות שאנו לא עושים להם חשבון והם צריכים אותנו….תתעוררו

    1. אני טסתי עם אל על שילמתי יקר ובכול זאת הטיסה התעכבה בשלוש שעות..זה לא משנה באיזה חברה טסים יש אילוצים לכל חברות התעופה..ולדעתי עדיף לשלם מחיר זול..אם זה מתאפשר זה רק טיסה..

  2. כל הכבוד לברלינאים שיודעים לעמוד על זכותם כאזרחים לשינה שקטה בלילה! הלוואי שסביב נתבג גם בקרוב יהיה עוצר שקט בלילה .

    1. קרה לי אותו הדבר לפני שנה בטיסה מלונדון לברלין עם ראיין. אחרי שנה ועשרות מיילים וטפסים שמילאתי, קיבלתי פיצוי על העיכוב של 8 שעות, עפ חוקי האיחוד האירופי. על המונית והאוטובוס והמזוודה שנשארה בלונדון לא קיבלתי פיצוי למרות מילוי טפסים, עשרות מיילים והגשת חשבוניות כנדרש. אם מתארגנת קבוצה של הטיסה לתביעה משותפת, אשמח להצטרף. אל תטוסו Ryanair

  3. אותו סיפור ביולי2022 סיוט ועוגמת נפש נוראיים כולל המזוודות שהגיעו רק למחרת לברלין

  4. קרה לי עם וויז לאיטליה. במקום לנחות ברומא נחתתי בבארי. הסכימו להחזיר לי 50$. זלזול מזעזע.

  5. זה קרה לנו לפני שבוע. הינו בליטא ומשום מה לא יכולנו לעשות צ’ק ין לא בישומון לא באתר בנמל תעופה וילניוס יש שתי עמדות לביצוע צ’ק אין אבל אף אחד מי הם לא עבדת עבור Ryanair . מקומיים הסברו שזה קורה להתעים קרבות ובזדון . נאלצנו לשלם 110 יורו . חב’ ראמאית

  6. בנתבג יש עוצר המראות.
    לר שמעתי על מגבלות בקשר לנחיתות.
    באירופה ברוב השדות יש עוצר מוחלט בלילה
    זאת הבעיה הגדולה של נתב”ג
    כל החברות באירופה רוצות לטוס בלילה לישראל
    כדי לחסוך דמי חנייה בלילה.
    בעבר המראות היו רועשות מאוד ולכן הגבילו המראות בנתבג לאור התפתחות המנועים וכו’
    היום ההמראות הרבה יותר שקטות מהנחיתות.
    זאת הבעיה עם שדה העופה החלופי
    נבטים אפשר לנחות בלילה יכול לפתור את הבעיה
    אבל זה יוסיף עוד רבע שעה לטיסות מאירופה בהשוואה לרמת דוד.המון דלק.

  7. בנתבג יש עוצר המראות.
    לא שמעתי על מגבלות בקשר לנחיתות.
    באירופה ברוב השדות יש עוצר מוחלט בלילה
    זאת הבעיה הגדולה של נתב”ג
    כל החברות באירופה רוצות לטוס בלילה לישראל
    כדי לחסוך דמי חנייה בלילה.
    בעבר המראות היו רועשות מאוד ולכן הגבילו המראות בנתבג לאור התפתחות המנועים וכו’
    היום ההמראות הרבה יותר שקטות מהנחיתות.
    זאת הבעיה עם שדה העופה החלופי
    נבטים אפשר לנחות בלילה יכול לפתור את הבעיה
    אבל זה יוסיף עוד רבע שעה לטיסות מאירופה בהשוואה לרמת דוד.המון דלק.

Comments are closed.