לא מזמן פורסם לראשונה על הקמתה של חברת תעופה חדשה וייחודיות בשם ברמודה אייר (Bermudair). החברה מתכננת להשיק טיסות ישירות בין ארצות הברית לברמודה, כשהייחודיות שלה נעוצה בכך שבמטוסיה יהיו מושבי עסקים בלבד.

בימים האחרונים הודיעה החברה כי בנוסף לכך שנחתמו הסכמי חכירה עבור מטוסי החברה, היא גם קיבלה תעודת מפעיל אווירי, אישור שכל חברת תעופה חייבת להחזיק טרם הפעלת טיסות מסחריות. החברה קיבלה את תעודת המפעיל האווירי שלה מרשות התעופה האזרחית של ברמודה (BCAA) וממתינה כעת לאישור מרשות התחבורה האמריקאית (DOT), מאחר והיא זקוקה לרשיון מפעיל זר.

מחלקה יחידה במטוסי ברמודה אייר: מחלקת עסקים
מחלקה יחידה במטוסי ברמודה אייר: מחלקת עסקים

חברת ברמודה אייר צפויה להתחיל לפעול עם שני מטוסים מדגם אמבראר 175 חכורים אשר שימשו קודם לכן את Flybe שקרסה לאחרונה. שני המטוסים כבר הועברו לברמודה, ונראה שהחברה כבר בדרך להשלמה התקנת קבינת העסקים הייחודית שלה במטוסים. בכל מטוס תהיה כאמור מחלקת שירות יחידה, מחלקת עסקים, עם 30 מושבים בלבד. מדובר במספר נמוך משמעותית בהשוואה לקיבולת המקסימאלית של אותם מטוסים שעומדת על 88 מקומות בתצורת תיירים בלבד.

החברה הודיעה על תוכניות להפעיל תחילה שלושה קווים:

ברמודה (BDA) – בוסטון (BOS) – טיסה אחת ביום, 6 ימים בשבוע
ברמודה (BDA) – פורט לודרדייל (FLL) – טיסה אחת ביום, 6 ימים בשבוע
ברמודה (BDA) – ווייט פליינס (HPN) – שתי טיסות ביום, 6 ימים בשבוע

תעריפי הטיסה עם ברמודה אייר
תעריפי הטיסה עם ברמודה אייר

ברמודה אייר החלה כבר למכור כרטיסי טיסה באתר החברה. טיסות מניו יורק וסטצ'סטר לברמודה למשל נמכרות כבר מה-31 באוגוסט. כרטיס טיסה הלוך ושוב נמכר כרגע החל מ-498$ לטיסה שאורכת כשעתיים. תעריף הבסיס (Light) שיכלול תיק יד, מזוודה עד 32 ק״ג, חטיפים ושתייה ואפשר בחירת מושב בחינם. תעריף הביניים (Classic) יאפשר בנוסף 2 מזוודות ואפשרות ביטול עד 48 שעות לפני הטיסה. התעריף היקר ביותר (FLEX) יאפשר 3 מזוודות ואפשרות ביטול עד לרגע ההמראה.

החברה שואפת לגייס עובדים נוספים ופרסמה משרות ברחבי האינטרנט. בברמודה כיום פועלות שמונה חברות תעופה המציעות 11 יעדים בסך הכל. התחרות של ברמודה אייר תהיה במסלול לבוסטון שבו חברת התעופה האמריקאית ג׳ט בלו פועלת כיום. נוסף על כך, הקו בין ברמודה לניו יורק וסטצ'סטר יתמודד עם תחרות רבה בקו לניו יורק, שבו פועלות כיום אמריקן איירליינס, דלתא איירליינד וג׳ט בלו משדה התעופה ניו יורק JFK.

ברמודה אייר היא לא חברת התעופה היחידה שפועלת במתכונת הזו. גם חברת התעופה לה קומפני מפעילה טיסות במחלקת עסקים בלבד במטוסי A321neo, בעיקר בין פריז לניו יורק. חלקכם אולי זוכרים שהחברה גם נערכה להתחיל להפעיל טיסות בין תל אביב לניו יורק דרך פריז, מהלך שלא ייצא לפועל.

לחברת ברמודה אייר אתגר משמעותי. עם 30 מושבי עסקים בלבד יהיה לנוסעים כנראה נוחות מירבית, אך היא תצטרך לשכנע את הנוסעים לטוס עמה, במחירים גבוהים יחסית, כדי למלא את המטוסים ולהפוך את הטיסות לרווחיות.

תגובה

Comments are closed.