חברת Boom Supersonic, המפתחת את הדור הבא של המטוס העל הקוליים (מטוס ה-Overture), הודיעה לאחרונה על השלמת מספר אבני דרך מרכזיות עבור XB-1, מטוס ההדגמה הטכנולוגי שלהם.

ה-XB-1 הוא מטוס ההדגמה של החברה שאמור לסלול את הדרך לטיסות נוסעים במהירות על קולית בעתיד באמצעות מטוס ה-Overture של חברת בום. מטוס ההדגמה עשוי בין היתר מחומרים מרוכבים של סיבי פחמן ועם אוויוניקה מתקדמת ואווירודינמיקה שעברה אופטימיזציה דיגיטלית במטרה לאפשר בעתיד שוב נסיעות על-קוליות ברות-קיימא, פחות הפגמים שהיו בסבב הקודם של הטיסות העל קוליות עם מטוסי הקונקורד האגדיים.

מוקדם יותר השנה, ה-XB-1 הועבר מהאנגר של החברה בסנטניאל, קולורדו, לנמל Mojave Air & Space בקליפורניה כדי להמשיך בהכנות לטיסות ניסוי. מאז הגעתו, המטוס עבר בדיקות קרקע קפדניות, כולל בדיקה שכללה נסיעה על מסלול טיסה. בלייק שול, המייסד והמנכ”ל של Boom Supersonic, הביע את התלהבותו מההתקדמות שנעשתה לקראת טיסת הבכורה של XB-1, והדגיש את מסירותו של הצוות לבנייה והפעלה בטוחה של המטוס העל-קולי הראשון בעולם שפותח באופן עצמאי.

יתר על כן, ה-XB-1 רכש לאחרונה תעודת כשירות אווירית למטוסי ניסוי ממינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA) לאחר בדיקה יסודית. בום גם השיגה אישור לטייס הניסוי הראשי ביל “דוק” סנדלר וטייס הניסוי טריסטן “גפטו” ברנדנבורג להפעלת מטוס ה-XB-1. כמו כן נקבעו הסכמים עם רשויות המרחב האווירי, המתירים את טיסות המטוס מעל מדבר מוהאבי. הטיסה הראשונה פורצת הדרך של ה-XB-1 תתקיים באותו מרחב אווירי שבו התרחשו רגעים איקוניים בתולדות התעופה, כמו האירוע שבו קפטן צ’ארלס ייגר ששבר את מחסום הקול ב-Bell X-1.

מטוס ההדגמה מונע על ידי שלושה מנועי ג’נרל אלקטריק J85. כזכור, בסוף השנה שעברה חלה תפנית בפיתוח פרוייקט המטוס העל קולי כאשר הודיעה חברת רולס רויס כי היא נסוגה מהתכנית וכי תחום התעופה העל-קולית למטוסי נוסעים אינו ימצא כעת בראש סדר העדיפויות שלה. זאת רק כחודשיים לאחר שחברת BOOM הציגה בסלון האווירי בפרנבורו את העיצוב החדש של מטוס ה-Overture שלה, שכולל הפעם 4 מנועים.

מטוס ה-Overture של Boom Supersonic, שעתיד להיות מטוס הנוסעים המסחרי המהיר בעולם, זכה לעניין משמעותי מחברות התעופה הגדולות, מה שמדגיש את העניין שמביעה תעשיית התעופה העולמית לנסיעות על-קוליות. בין הלקוחות המאושרים שכבר התחייבו לרכוש מטוסים נמנות אמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס וג׳אפאן איירליינס.