בחודש שעבר דיווחנו על כך שבמסגרת ביקורו בוייטנאם של שר הכלכלה ניר ברקת, סוכם עם מקבילו הוייטנאמי על פתיחת קו טיסה ישיר מישראל להאנוי החל מאוקטובר הקרוב. כעת נראה כי החלום לטיסות ישירות לוייטנאם יצטרך לחכות עוד זמן מה.

על פי הדיווחים, חברת Vietjet תהיה חברה התעופה שתפעיל את הטיסות הישירות מתל אביב להאנוי. מדובר בחברת לואו קוסט וייטנאמית שמחזיקה בצי של 82 מטוסים, רובם מטוסים צרי גוף שפועלים בטיסות פנים בוייטנאם או בתוך אסיה. כמו כן מחזיקה החברה צי קטן של מטוסים רחבי גוף שיכולים להפעיל טיסות ארוכות. צי זה כולל שבעה מטוסי איירבוס A330-300 שמשמשים בין היתר להפעלת טיסות של החברה לאוסטרליה והודו.

מחלקת עסקים במטוסי איירבוס A330 של חברת Vietjet
מחלקת עסקים במטוסי איירבוס A330 של חברת Vietjet

במטוסי ה-A330 של חברת ויאטג׳ט 377 מושבים ב-2 מחלקות שירות: עסקים (12 מושבים) ותיירים (365 מושבים) – תצורה צפופה יחסית עם מספר גבוה של מושבים במחלקת תיירים. המשמעות היא שהחברה תצטרך ככל הנראה להציע גם טיסות המשך נוחות בתוך אסיה כדי להצליח למלא את המטוסים ולהפוך את הקו לרווחי.

חשוב להגיד כי זו לא הפעם הראשונה שעולה האפשרות לטיסות ישירות מישראל לוויטנאם, למעשה הנושא נמצא על הפרק כבר שנים רבות והצהרות דומות נשמעו על ידי שרים בממשלות השונות לאורך השנים. בפועל, עד כה חברות התעופה הוייטנאמיות ככל הנראה פחות האמינו בכדאיות הכלכלית של הפעלת טיסות ישירות לישראל ומעולם לא פתחו בפועל קווים, למרות ההצהרות השונות. זאת למרות שבמהלך הקורונה הפעילה חברת התעופה הלאומית של וייטנאם מספר טיסות צ׳ארטר ישירות לישראל.

מבדיקה שלנו עולה כי נכון לשבוע שעבר (14.9) אף חברת תעופה לא הגישה בקשה לקבלת זמני נחיתה והמראה בנתב״ג (״סלוטים״). המשמעות היא שהסיכוי שיופעלו טיסות ישירות בין תל אביב לוייטנאם באוקטובר הקרוב נמוך מאוד. תהליך הפעלת קו חדש דורש קבלת סלוטים לטיסה, מינוי נציגות מקומית ושיווק הטיסות, על מנת למלא אותן ולהפוך אותן לרווחיות. למיטב ידיעתנו אף אחד מהשלבים לא הושלם עד כה כך שגם אם המהלך אכן יצא לפועל הפעם, ייקחו לפחות עוד מספר חודשים עד שנוכל לראות מטוס וייטנאמי בתל אביב.

נזכיר כי במסגרת הביקור של שר הכלכלה בוייטנאם סוכם גם כי אזרחי ישראל יוכלו לקבל ויזה אלקטרונית לוייטנאם, ללא צורך להגעה פיזית לשגרירות.

תגובת משרד התחבורה: ״עד כה לא הוגשה כל בקשה לרת”א (רשות התעופה האווירית)״. תגובת משרד הכלכלה תפורסם לכשתתקבל.

תגובה
  1. הקוראים עדיין ממתינים לטיסות הישירות מקניה שעליהן דווח כמה וכמה פעמים (באמת, איפה הן?) ולטיסות מניגריה שעליהן נכתב המון ונראה שאחרי שתיים או שלוש הן נעלמו מהמפה, שלא לדבר על החברה ההיא מגרמניה – “תל אביב אייר”, ועל החברה לטיסות ביזנס לפריז (“לה-קומפני”?) …. הגיע הזמן להפסיק לדווח על דברים כאלה, לא חייבים להעתיק כל הודעת יחצנות של פוליטיקאי או אינטרסנט אחר. הרי אפילו טיסות שכבר היו על הלוחות נעלמו ולא המריאו. כל עוד הטיסות לא נוחתות פה הן למעשה לא קיימות, ולכן אין סיבה לדווח ולהטעות את הקוראים.

  2. בחודש שעבר וייטנאם פתחה את האופציה לויזה אלקטרונית לכל המדינות בעולם. אין פה איזה “הישג” של שר החוץ וכדאי שתבדקו הודעות יחצ לפני שאתם מפרסמים אותן כלשונן.

  3. כמעט כל הודעות יחסי הציבור הן המשך לסיפורי הברון מינכהאוזן, אז לא להתרגש ולא לקחת ללב, ולא משנה מי המקור ומאיזה צד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *