חברת התעופה וירג׳ין אטלנטיק (Virgin Atlantic) משתפת פעולה עם ארגון כלבי הנחייה בבריטניה כדי לשפר את חווית הטיסה לנוסעים לקויי ראייה.
וירג׳ין הכריזה על שיתוף פעולה ארוך טווח עם ארגון כלבי הנחייה בבריטניה. כחלק מהשותפות תסופק הכשרה מיוחדת לצוות הקבינה של חברת התעופה על מנת להבטיח חווית טיסה נוחה ואמפטית יותר לנוסעים לקויי ראייה ולכלבי הנחייה שלהם.
חברת התעופה הבריטית וארגון כלבי הנחייה חתמו על הסכם שייאפשר את ההכשרה הייחודית עבור צוותי האוויר של וירג’ין אטלנטיק. הכשרה זו תקנה להם את המיומנויות לסייע לנוסעים עם לקות ראייה, עם דגש על הבטחת נוחות ועצמאות מרבית במהלך הטיסות. ארגון כלבי הנחייה יספק הן הדרכה מקוונת והן הדרכות מעשיות, תוך התמקדות בשיפור הנגישות לנוסעים לקויי ראייה. האימון יכסה תחומים כמו התקרבות לנוסע לקוי ראייה, סיוע בניווט במקומות צפופים ככלל ובמטוס בפרט, סיוע בשימוש בשירותים על הסיפון וטיפול בכלבי נחייה במהלך טיסות.
שיתוף הפעולה הזה התחיל על סמך סקר שנערך לאחרונה בקרב 250 תושבי בריטניה מעל גיל 18 עם לקות ראייה. הסקר העלה כי בעוד 59% היו להוטים לנסוע לחו”ל, כ-70% היססו לטוס עקב חוויות שליליות בעבר. שלושת האתגרים המובילים איתם התמודדו אנשים לקויי ראייה במהלך טיסות היו: תחושות של אי נוחות במהלך הצ’ק-אין בשדה התעופה (38%), קריאת תפריט האוכל (34%) ואחסנת מזוודות בתאים עיליים (32%).
כשנשאלו מה יכול לשפר את חווית הנסיעה שלהם, 84% הביעו רצון שחברות התעופה יאמנו את צוות הקבינה שלהן כדי להבין טוב יותר ולתמוך בנוסעים לקויי ראייה. בנוסף, 59% רצו שחברות תעופה יתייעצו עם אנשים עם אובדן ראייה כדי לחדד את המדיניות שלהן.
קורנל קוסטר, מנהל לקוחות ותפעול ראשי בחברה הגיב: “בוירג’ין אטלנטיק, אנו מאמינים שכל אחד יכול להתמודד עם העולם ולא משנה מה המגבלה שלו וכנגזרת מכך חשוב לנו לאפשר לכל לקוחותינו לקבל את חווית הטיסה האולטימטיבית כשהם טסים איתנו. השותפות שלנו עם ארגון כלבי הנחייה היא חלק ראשון במסע הזה ומטרתה להרחיב את ההבנה שלנו לגבי נוסעים עם לקויות ראייה ולהבטיח שנהפוך את הטיסה שלהם לנגישה יותר”.
חברת וירג׳ין אטלנטיק מפעילה כיום 2 טיסות יומיות מתל אביב ללונדון בעיקר באמצעות מטוסי איירבוס A330-300. לאחרונה הציגה החברה מחלקות חדשות ויוקרתיות במיוחד במטוסי האיירבוס A330neo החדשים של החברה.
בעבר, וירג’ין אטלנטיק עלתה לכותרות בכך שאפשרה לטייסים, לצוות הקבינה ולצוות אחר שלה להציג בגלוי קעקועים מתחת למדים שלהם ועודדה את צוות הקבינה לוותר על איפור ועקבים. יוזמות אלו הן חלק מהאסטרטגיה הרחבה יותר של חברת התעופה להפוך לחברת התעופה האהובה ביותר בעולם.