מנכ״ל לופטהנזה אישר במסגרת שיחת עיתונאים כי חברת התעופה תחזיר את כל שמונת מטוסי האיירבוס A380 לפעילות ואף תתקין בהם מחלקות הושבה חדשות.

במסגרת שיחת עיתונאים חשף מנכ״ל לופטהנזה קרסטן ספור פרטים נוספים על עתידם של מטוסי הסופרג׳מבו שברשות החברה. לופטהנזה מתכננת להמשיך להפעיל את כל צי מטוסי האיירבוס A380 הדו קומתיים שלה עד סוף העשור הנוכחי, או אפילו עד תחילת העשור הבא. ההחלטה מושפעת מכמה גורמים, ביניהם דחיית האספקה של מטוסי בואינג 777-9 חדשים, שאמורים להיות המטוסים הגדולים בצי החברה.

לאחר שחברת לופטהנזה תכננה להוציא את כל מטוסי האיירבוס A380 משירות כבר בשנים 2020-2021, כעת נראה כי לופטהנזה תחזיר לפעילות את כל שמונת המטוסים הנותרים שברשותה כבר עד שנת 2025. ולא רק זאת, המטוסים יקבלו גם תא נוסעים חדש במחלקת עסקים. מנכ”ל החברה ספור הסביר את ההחלטה: ״זה תלוי בביקוש ומתי איירבוס ובואינג יוכלו לספק מטוסים חדשים. השמונה שבבעלותנו כולם יחזרו – כולל עם מוצר עסקי חדש.״

מושבי Throne במחלקת העסקים החדשה של לופטהנזה
מחלקת העסקים החדשה של לופטהנזה, ״Allegris״

במטוסי ה-A380 תותקן מחלקת העסקים החדשה של לופטהנזה שהוצגה רק השנה וקיבלה את השם ״Allegris״. מדובר במוצר יוקרתי למדי ושדרוג משמעותי לעומת מחלקת העסקים הנוכחית של לופטהנזה. המחלקה החדשה מציעה גישה ישירה למעבר לכל המושבים, עם מספר מושבי ״Throne״ עם מרווח אישי מורחב לכל נוסע (בתמונה). מדובר במוצר העסקים החדש של לופטהנזה שצפוי להיות מותקן במטוסי בואינג 787-9 דרימליינר ובמטוסי איירבוס A350 שתקבל לופטהנזה החל משנת 2024. גם מטוסי הבואינג 747-8 של לופטהנזה אמורים לעבור את השיפוץ להציע את המוצר החדשה.

במהלך מגיפת הקורונה, לופטהנזה קרקעה את הצי של מטוסי ה-A380 שכלל 14 מטוסים, ובסופו של דבר מכרה שישה מהמטוסים הללו. בחודש יוני החליטה חברת התעופה להחזיר את אחד מהמטוסים לשירות כחלק מתוכנית להחזיר שישה מהם לשירות. כעת נראה כי התקבלה החלטה להרחיב את הצי הפעיל כך שיכלול את כל שמונת מטוסי ה-A380 הנותרים של החברה עד 2024. נכון לעכשיו, לופטהנזה מפעילה שלושה מטוסים מדגם זה  בקווים כמו מינכן לניו יורק ולבוסטון ונערכת להפעיל אותם ליעדים נוספים כמו ניו דלהי, בנגקוק ונמל התעופה וושינגטון-דלס.

שפור הדגיש את החשיבות של המטוסים הדו קומתיים והצהיר כי יאפשרו ללופטהנזה לפצות על המחסור בקיבולת מושבים כתוצאה ממטוסים שציפתה לקבל מיצרניות המטוסים אך טרם נמסרו. תוכניות פיתוח הצי של לופטהנזה הושפעו באופן משמעותי מהעיכובים המתמשכים של בואינג בהסמכה ובכניסה לשירות של מטוסי ה-777-9.