חברת ריינאייר מציעה תעריפי טיסות זולים במיוחד שאליהם נלווים ״עלויות נסתרות״. ברוב המקרים מדובר בסוג של חוזה מוסכם בין הצדדים, תעריפים זולים תמורת מוצר בסיסי. אבל לפעמים אותו חוזה נשבר וריינאייר מאלצת את הנוסעים לשאת בעלויות נוספות שלא היו אמורים לשלם.

בימים האחרונים פורסם ב-BBC אודות משפחה שהזמינה כרטיסי טיסה של ריינאייר לגראן קנריה, ולמרות שביצעה צ׳ק אין מוקדם, אולצה בכל זאת לשלם על צ׳ק אין מחודש בשדה. המשפחה ביצעה צ׳ק אין מוקדם כחודש לפני הטיסה, אך כשהגיעו לשדה גילו שחברת התעופה לא מצליחה לסרוק את כרטיסי העלייה שלהם למטוס שהודפסו מבעוד מועד. המשפחה מצידה לא הצליחה ליצור קשר עם שירות הלקוחות על מנת לפתור את הסוגיה, ונציגי הקרקע של החברה שלא ידעו מה התקלה, גבו מהמשפחה תשלום תמורת ביצוע צ׳ק אין מחדש.

לטענת הנוסעים, עובדי הקרקע של ריינאייר בעצמם היו מבולבלים מכך שהברקודים לא נסרקים. “הוא (הנציג) הסתכל על המחשב, והשמות ומספרי המושבים שלנו עלו. אבל מסיבה כלשהי (כרטיסי העלייה למטוס) לא נסרקו. הוא לא ידע למה”, אמרו ל-BBC. מכיוון שזו הייתה טיסת בוקר מוקדמת, העובד לא יכול היה להתקשר לשירות הלקוחות של ריינאייר כדי לפתור את הסוגיה. לטענת המשפחה, עובד הצ’ק-אין ציין כי מדובר בתקלת מחשוב וכי הם יכולים לתבוע את הכסף בחזרה לאחר הטיסה.

על פי הנהלים של חברת ריינאייר, נוסעים אינם מורשים לעלות לטיסות החברה אלא אם כרטיסי העלייה למטוס (בורדינג פס) שלהם נסרקים בהצלחה. על כן ניתנה למשפחה בחירה – לחכות לפתיחת שירות הלקוחות ולהחמיץ את הטיסות שלהם, או לשלם עבור צ׳ק אין מחדש בשדה. מכיוון שהטיסות הבאות ליעד תוכננו רק לשלושה ימים לאחר מכן, במשפחה נאלצו לשלם את הסכום שעמד על 165 פאונד (כ-780 ש״ח).

כשהמשפחה הגישה בקשה להחזר עלות הצ׳ק אין המחודש מריינאייר, בקשתם נדחה בטענה שלא מדובר בתקלת מערכת. תחילה טענו בשירות הלקוחות של ריינאייר כי המשפחה לא אימתה את זהותה, ולאחר מכן טענו כי הם ביטלט את הרישום שלהם לטיסה יום לפני כן. כפי שדיווחנו לאחרונה, ריינאייר דורשת לאחרונה מנוסעים שרכשו כרטיסי טיסה של ריינאייר מצד שלישי לבצע תהליך אימות לאחר הזמנת טיסה, כתנאי לעלייה למטוס.

בדוברות של ריינאייר אמרו ל-BBC כי המשפחה ביטלה את הרישום שלה לטיסה ב-22 ליולי תוך התעלמות  מחלון קופץ שהזהיר אותם שהם יצטרכו לעשות צ’ק-אין שוב ולהפיק מחדש כרטיסי עלייה למטוס. “מכיוון שלא היו להם כרטיסי עלייה למטוס תקפים, הם חויבו כהלכה בדמי הצ’ק-אין בשדה התעופה”. במשפחה מאידך מכחישים כי בכלל השתמשו באתר ריינאייר מאז שעשו צ׳ק אין.

ריינאייר הפנתה את מר לויד ל-AviationADR, תוכנית עצמאית ליישוב סכסוכים עם חברות תעופה, מכיוון שלא ניתן לפתור את המחלוקת ביניהם. סוגיית עמלות חברת התעופה הגיעה לאור הזרקורים לאחר שזוג מבוגר חויבו לאחרונה ב-110 פאונד על ידי ריינאייר כדי להדפיס את הכרטיסים שלהם בשדה התעופה, למרות שביצעו צ׳ק אין אונליין.

AviationADR היא תוכנית חלופית ליישוב סכסוכים מול חברות התעופה שאושרה על ידי רשות התעופה האזרחית בבריטניה. מדובר בתכנית שבה יכולים הנוסעים להגיש תלונות נגד חברות התעופה ושדות התעופה שמנויים בתכנית.

תגובה
  1. החברה הזוייה לחלוטין בהתנהלות שלה! אבל נוסעים אשמים שטסים איתם. שלמו עוד קצת וטוסו סדיר עם חברות נורמליות.

  2. חברה מבוזה וניבזית של גנבים ושקרנים מועדים וגם דיילי הקרקע בצ’ק אין – הם שותפים מלאים לכל הגניבות כי הם מקבלים פרמיות ואחוזים וקידומים על כל כסף מיותר שהם גובים מהנוסעים הם עושים את זה תמיד וזו שיטה ידוע שלהם לגנוב כסף מנוסעים בזמן לחץ, יושבים שם פקידים על כל נוסע ונוסע ומחפשים איך אפשר לגנוב ממנו עוד כסף ועל כל אחד לכתוב להם את זה ולהגיד להם את בפרצוף שלהם.
    שנה טובה לכל עם ישראל.

  3. קרה לנו בשנה שעברה שהאפליקציה שלהם לא עבדה (הייתה תקלה ואי אפשר היה לפתוח) בימים שלפני הטיסה, כולל ביום הטיסה עצמו, כך שלא הצלחנו לעשות צ’קאין בשום אופן.

    ואז בשדה בוינה ביקשו 55 יורו לנוסע. לא ויתרנו, הלכנו לדלפק אחראי והראינו לו שהאפליקציה עדיין תקועה. בסוף השתכנעו וויתרו לנו…

    1. מוכר מאוד. זו חברה שפועלת ללא שקיפות, הצ’ק אין שלה סובל מתקלות חוזרות ונשנות, והנוסעים לומדים את הלקח על בשרם. צריך להפיץ את זה בכל דרך אפשרית כדי שאנשים יפסיקו לטוס אתם.

  4. גם אני עברתי איתם תיקונים שבוע שעבר וגם השבוע חזרתי לארץ הציק אין שלהם מסובך ולטוס איתם זה מלה קטעים מרגיזים פעם ראשונה ואחרונה שאני טסתי איתם גם המטוסים שלהם על הפנים וכל דבר הם רוצים כסף בקטע מגעיל היה ילד קטן במטוס שבכה והיה צמא והם רצו כסף על המים ניצלו תמצב ואחרי זה עוד באו למכור בושם במטוס אף אחד לא קנה מי הם בטיסה שהייתי וואלק הם סתם רעים

  5. בדיוק כדבר הזה קרה לי השבוע עם חברת Wizz. ביצעתי צ’ק אין בתשלום (גבוה) באתר החברה ולא הייתי מודע שצריך להוריד ברקוד לטלפון ולמעשה לא היה לי כרטיס עליה למטוס. נתבקדתי לשלם שוב אך בסופו של דבר, לאחר שדיילת הקרקע שוחחה עם שירות הלקוחות, הדפיסו לי כרטיסים ללא תשלום.

  6. לגבי הקוד שלא נסרק בהצלחה, ייתכן שבמדפסת הייתה בעייה והיא לא מדפיסה את כל הנקודות. אצלי יש קו אנכי שלא מודפס ואני דואג לכך שלא ייפול על הקוד.
    מעבר לכך, טסתי בריינאייר הרבה פעמים ולא חוויתי בעיות. רק חסכתי הרבה כסף.

    1. לא לטוס איתם
      חברה נוראית. יש נגדם תביעה ייצוגית על מאות ישראלים שלא העלו לטיסה בברלין בגלל שבדיקות הביטחון בשדה התארכו.
      הם העדיפו לעכב את הטיסה כדי להוריד את המזוודות שלהם מאשר להעלות אותם לטיסה

      אם הטיסה זזה ותרצה לבטל, יטרטרו לך את החיים עד שיתנו לך זיכוי כמו בכל חברה נורמלית.

      לא להתקרב!

  7. סיוט בטיסה של חברת התעופה ריאינאיר Ryanair
    קניתי כרטיסים לטיסה ליון ובחזרה
    הטיסה לשם היית בחברת תעופה יונית והכל עבר בסדר
    הטיסה חזרה הייתה בחברת Ryanair וכמעט כלום לא עבר בסדר חוץ מהעובדה שלבסוף הגענו לישראל.
    בחברה הזו יש קנס כבד (50 יורו) למי שלא עשה “Check in On line” (לפעמים הם קונסים גם את מי שלא הדפיס את הכרטיס על נייר ובאמת, למי יש מדפסת בחופשה?)
    אז בלילה לפני הטיסה ניסינו לעשות צ’קאין תוך שימוש בטלפון הסלולרי.
    הם שואלים שאלות בלי סוף, דורשים שתצלם את הדרכונים (מדוע?) ויש להם סטנדרט מאוד גבוה לתמונה ולכן הצילום נפסל כמה פעמים עד שהצלחתי, לאחר מכן הם רוצים לראות שאתה חי (מדוע? אם אני לא חי אין לי צורך בטיסה, לא?) ואז מבקשים שתצטלם בצילום חי בטלפון, ואז חייך, עצום עיניים סובב את הפנים ימינה, סובב את הפנים שמאלה….
    כל התהליך, ניסיונות חוזרים ונשנים שנפסלו שוב ושוב, לקח לי 2.5 שעות מול האפליקציה שלהם, אני די משוכנע שהם מנסים להכשיל אותך בכדי שתשלם את הקנס בטיסה.
    זה לא נגמר!
    הגענו לטיסה עם טרולי סטנדרטי כמו בכל טיסה אחרת, אותו הטרולי שעבר ללא בעיות בטיסה לשם בחברה היונית אותו טרולי שאני משתמש בו כבר שנים בכל הטיסות ומעולם לא הייתה בעיה אתו, אבל אצל Ryanair יש חוקים אחרים, הגודל המותר בחברה הזו הוא בגודל של משהו כמו תיק נשי אישי בלבד, יש להם תבנית כזו שמודדת את התיק ואם זה חורג, אז משלמים 45.00 יורו, על כל תיק, כמובן שכולנו שילמנו כמו כל הנוסעים האחרים.
    מקומות ישיבה: אם אתה לא מזמין מראש ומשלם על מקום ישיבה, הם (כאילו בכוונה) מפזרים משפחות בכל המטוס (כנראה שללמד אותנו לקח בכדי שנשלם על מקומות ישיבה בטיסה הבאה) למדנו את הלקח, ולא תהי הפעם הבאה כמובן.
    בטיסה, גיסתי העזה לבקש כוס מים, אמרו לה: בודאי אבל זה עולה 3.00 יורו
    בקיצור, הטיסה הזו יצאה לנו יותר יקרה מאשר לטוס בחברה רגילה במחיר מלא.
    אחרי ההשפלה הזו ואחרי העלות הגבוה, הקנסות וכל מה שמסביב, אני לא אטוס עוד בריינאיר.

Comments are closed.