חברות התעופה היפניות ידועות כחברות שמצטיינות בהרבה תחומים: דיוק, שירות, איכות. והיום חברת התעופה הלאומית ג׳אפאן איירלינס מציגה מגוון של חידושים במטוסי האיירבוס A350 החדשים של החברה שהפתיעו גם אותנו.

חברת התעופה ג׳אפאן איירליינס (Japan Airlines) חשפה היום פרטים נוספים אודות מטוסי האיירבוס A350-1000 החדשים של החברה, כולל פרטים אודות עיצוב תא הנוסעים במטוס שצפוי להפוך לספינת הדגל החדשה של חברת התעופה.

השקת מטוסי ה-A350-1000 של חברת התעופה, תוכננה במקור לסוף נובמבר 2023 בקו טוקיו (האנדה) – ניו יורק (JFK), אך צפויה להידחות עקב שיבושים בשרשרת האספקה של המטוסים החדשים, אך עדיין צפויה לקרות לפני סוף השנה.

סה״כ צפויה החברה לקבל 13 מטוסים מדגם זה שייפעלו תחילה בקו טוקיו (הנאדה) לניו יורק. במטוסים יהיו 239 מושבים ב-4 מחלקות: ראשונה (6 מושבים), עסקים (54 מושבים), תיירים פרימיום (24 מושבים) ותיירים (155 מושבים).

במטוסים החדשים תציג החברה מגוון של חידושים, כולל עיצוב חדש לכל מחלקות ההושבה (ראשונה, עסקים, פרימיום ותיירים). כמו כן, תציע החברה לנוסעים ״התאמה אישית״ של מהלך הטיסה, כולל התאמה אישית של זמני הארוחות, בין היתר בהתאם לארוחות שצרכו הנוסעים בטרקלין לפני הטיסה. כמו כן תטמיע החברה שימוש בסכו”ם פלסטיק שמקורו אינו בנפט כדי להפחית את ההשפעה הסביבתית.

בהיבט של הבידור בטיסה תציע החברה מערכת הבידור חדשנית של פנסוניק עם מסכי 4K לצפייה באיכות גבוהה עם קישוריות בלוטות’. כל נוסע יוכל גם ליצור רשימת מועדפים מותאמת אישית באמצעות אינטגרציה עם אפליקציית המובייל של החברה (JAL Mobile).

גם בהיבט של טרקלין, מודיעה החברה על מקצה שיפורים, כולל הוספה של שירות קפה ״דריפ״ איכותי בלאונג׳ מחלקה ראשונה, לצד שירות צחצוח נעליים שהושהה זמנית בעקבות מגפת הקורונה.

מחלקות הושבה חדשות ומרשימות

החברה הציגה כאמור מחלקות הושבה חדשות ומרשימות, במיוחד במחלקות היוקרה. גם המחלקה הראשונה אך גם מחלקת עסקים יכילו שתיהן סוויטות פרטיות עם דלת נגללת לטובת פרטיות מקסימאלית.

המחלקה הראשונה החדשה של JAL: מושב, מיטה וארון בגדים
המחלקה הראשונה החדשה של JAL: מושב, מיטה וארון בגדים

המחלקה הראשונה תכלול 6 מושבים בלבד, כל אחד מהם יהיה סוויטה פרטית סגורה עם דלת בגובה של 157 ס״מ. בכל סוויטה יהיה מושב רחב במיוחד, שחלקו או כולו יוכל להפוך למיטה, כמו גם ארון בגדים נסתר וצג טלוויזיה ענק בגודל 43׳. כדי להעניק תחושת מרחב מקסימאלית, במחלקה ראשונה לא יהיו תאי אחסון עליונים.

ספה רחבה במיוחד, מיטה ומושב או מיטה זוגית, אתם תחליטו
ספה רחבה במיוחד, מיטה ומושב או מיטה זוגית, אתם תחליטו

הנוסעים במחלקה ראשונה יוכלו לבחור בין שלושה מצבי ישיבה: ספה, מושב ומיטת יחיד, או מיטה זוגית. מצב מיטה זוגית מתייחס להפיכת כל המושב לתצורת מיטה. מושבי המחלקה הראשונה יכללו את מערכת הסטריאו הראשונה בעולם ללא אוזניות, עם רמקולים מובנים במשענת הראש, מה שייאפשר ללקוחות ליהנות ממערכת הבידור בטיסה מבלי להשתמש באוזניות.

מחלקת עסקים

מחלקת העסקים החדשה תכלול 54 סוויטות פרטיות גם כן עם דלת נגללת לטובת פרטיות מקסימאלית. במחלקה זו יהיו תאי אחסון עיליים רק בצד החלון כדי ליצור אווירה פתוחה במחלקה. בכל סוויטה יהיה מושב שנפתח למיטה באורך של כ-198 ס״מ, צג מולטימדיה בגודל 24 אינצ׳ וגם במחלקה זו תותקן מערכת הסטריאו הכוללת רמקולים מובנים במשענת הראש.

מחלקת העסקים החדשה של JAL
מחלקת העסקים החדשה של JAL

במושבים שבמרכז הקבינה תותקן מחיצה חשמלית נגללת שתאפשר תקשורת עם שותפים לנסיעה. גם במחלקת עסקים יותקן ארון בגדים עם מקום לאחסון חפצים אישיים בתוך הסוויטה.

מחלקות תיירים ותיירים פרימיום

ההפתעה אולי הגדולה ביותר מגיעה במחלקת התיירים פרימיום של החברה שמציגה מספר חידושים מפתיעים ביחס למחלקות מקבילות בעולם.

ראשית, המושבים במחלקת התיירים פרימיום צפויים להיות מהמושבים עם הפרטיות הגבוהה ביותר שנתקלנו בה מבין מחלקות דומות של חברות התעופה בעולם. בין כל 2 נוסעים תהיה מחיצה נגללת שתאפשר פרטיות גבוהה יחסית לסטנדרט הנהוג במחלקות דומות. כמו כן, זו תהיה מחלקת התיירים פרימיום הראשונה בעולם שתאפשר לפתוח את המושב למצב אופקי, כמו מצב ״שכיבה״.

מחלקת תיירים פרימיום החדשה של JAL
מחלקת תיירים פרימיום החדשה של JAL

לכל נוסע תהיה מערכת מולטימדיה אישית עם מסך בגודל של 16 אינצ׳ ברזולוצייה גבוהה של 4K. משענת הרגליים החשמלית ניתנת לכיוון אופקית ותגיע כאמור למצב של שכיבה.

במחלקת תיירים מתגאה החברה בכך שזכתה בתואר “מושב התעופה הטוב ביותר במחלקת תיירים” של SKYTRAX במשך שש שנים ברצף. בחברה מודיעים כי הם שיפרו עוד יותר את המרווח לרגליים, שעומד במטוסים החדשים על 84-86 ס״מ. מדובר בנתון חריג לטובה בענף התעופה עם ממוצע של 79-81 ס״מ וחברות תעופה שמקטינות את המרווח לרגליים בכדי להוסיף מושבים.