שבועיים לאחר שדיווחנו על תחייתה האפשרית של חברת התעופה הבריטית מונארך, הודיע יו״ר החברה על התפטרותו, במקביל להודעה של החברה על כך שהיא נאלצת ״בצער רב״ לעצור את תהליך ההשקה מחדש של חברת התעופה מונארך.
בהודעה של החברה צוין כי הם הגיעו למיצוי של המימון הראשוני שניתן לה בשבועיים הראשונים לפעילותה ועל כן הם נאלצים להפסיק את תהליך החייאתו מחדש של המותג. עוד ציינו בחברה כי הם חיפשו וימשיכו לחפש דרכים חלופיות, כגון מימוש חלקי של הון מניות, אך גם כי בשלב הנוכחי אין אפשרות מעשית להתקדם. כל זאת כאמור שבועיים בלבד לאחר הפרסומים הראשוניים על האפשרות להשקה מחדש של המותג.
דוברת רשות התעופה האזרחית של בריטניה אישרה לעיתונאים כי מונארך איירליינס כלל לא הגישה בקשה לקבלת תעודת מפעיל אווירי (AOC) עדכנית, תעודה שנחוצה להפעלת טיסות מסחריות.
כזכור, בסוף חודש אוגוסט פורסם כי החברה נמצאת בשלבים ראשונים של חזרה לפעילות באמצעות השקעות ראשוניות מחברות באיחוד האירופי ובבריטניה. כחלק מהתהליך החברה החדשה פתחה אתר אינטרנט ועמודי סושיאל מדיה בפייסבוק, טוויטר ובאינסטגרם תחת הסלוגן letsmonarch. בראיון למגזין airways תיאר דניאל אלינגהם, יו”ר מועצת המנהלים של חברת מונארך החדשה כי היא שואפת למצב את עצמה כאלטרנטיבת פרימיום לחברות לואו קוסט מתחרות בבריטניה.
דובר החברה ג'ון פמברטון שלח בדוא"ל את ההצהרה הבאה: "פנו אלינו עם אפשרויות חדשות להמשיך בהשקה של מונארך איירליינס. אנו מקווים לבוא עם חדשות חיוביות יותר בקרוב, עם זאת, זה עשוי להימשך מספר שבועות או חודשים. אנחנו עובדים ללא לאות ונמשיך לעשות זאת". מאז, כתובת הדוא"ל של הדובר, כמו גם האתר והרשתות החברתיות של החברה הפסיקו לעבוד.
חברת מונארך איירליינס המקורית נכנסה לתהליך של פשיטת רגל ב-2 באוקטובר 2017, לאחר שהחברה לא הצליחה לחדש את רישיון הפעילות של החברה. יו״ר החברה שתכן את ההשקה המחודשת של החברה, אלינגהם, לא חשף את זהותם של משקיעים כלשהם, או פרטים על הון אפשרי שיסייע לקדם את המהלך אך הוא טען שהחברה בוחנת את כל אפשרויות המימון הזמינות עבור 15 מטוסי A319/320 עם שותף אסטרטגי בבריטניה, במטרה להפעיל טיסות ליעדי נופש שאין אליהם טיסות כיום מלונדון לוטון.
מוזמנים לדון בנושא בקהילת חדשות תעופה.