משרד התחבורה הודיע היום כי במסגרת ביקור של שרת התחבורה במקסיקו, היא סיכמה עם שר התחבורה המקסיקני על הפעלת טיסות ישירות מתל אביב למקסיקו.

על פי הודעת משרד התחבורה, ״בקרוב״ יושקו טיסות ישירות מתל אביב לקנקון ומקסיקו סיטי, אשר יחסכו מהנוסעים טיסות קונקשן באירופה, ארה״ב או קנדה ויאפשרו לנוסעים לטוס ישירות לחופשה במקסיקו. בהודעה לא צויין איזו חברת תעופה תפעיל את אותן טיסות, כאשר האפשרויות המרכזיות הקיימות הן אל על או אירומקסיקו, חברת התעופה הלאומית של מקסיקו. נכון לעכשיו לא ברור האם ההכרזה תואמה עם אחת החברות ואם כן מה סוכם עמה.

יצוין כי עד כה מקסיקו לא הייתה ברשימת היעדים המתוכננים של חברת אל על, ולא ברור האם חל שינוי במדיניות של החברה. כמו כן, אל על עדיין מחכה למסירה של מטוסי דרימליינר נוספים כדי להפעיל יעדים ארוכי טווח נוספים שכן נמצאים ברשימת היעדים הצפויים שלה. באשר לחברת התעופה אירומקסיקו, זו מפעילה בעיקר טיסות ליעדים בדרום וצפון אמריקה, בנוסף למספר טיסות מצומצם ליעדים מרכזיים באירופה כמו לונדון, אמסטרדם, פריז ומדריד. רוב צי המטוסים של חברת אירומקסיקו מורכב ממטוסים צרי גוף, לצד 20 מטוסי 787 דרימליינר שמיועדים לטיסות ארוכות טווח.

משרד התחבורה מעדכן כי במהלך הביקור במקסיקו ביקרה שרת התחבורה בשני שדות התעופה; השדה הבין-לאומי החדש במקסיקו סיטי, “פליפה אנחלס” (AIFA), ושדה התעופה הבינלאומי בקאנקון. השרים דנו בפגישותיהם באתגרים התחבורתיים המשותפים כגון טיפול בגודש, תחבורה חכמה, טיפול בתאונות הדרכים וכמו כן סיכמו על הקמת צוותי עבודה משותפים בכדי לקדם את שיתופי הפעולה בנושאים האלה.

תעשיית התעופה במקסיקו קיבלה עדכון חיובי בימים האחרונים. מינהל התעופה הפדרלי (FAA) שדרג את דירוג הבטיחות האווירית של מקסיקו יותר משנתיים לאחר הורדת דירוג הבטיחות של המדינה לקטגוריה 2. החלטה זו תאפשר לחברות תעופה מקסיקניות להרחיב את רשת הטיסות שלהן לארה”ב. ההחלטה של ה-FAA להעלות את דירוג בטיחות התעופה האזרחית של מקסיקו מגיעה בעקבות שנים של השקעה בשיפור הביצועים של רשויות התעופה המקסיקניות. ההורדה הראשונית קרתה במאי 2021 לאחר שנקבע שמקסיקו לא עומדת בתקני בטיחות תעופה מסוימים.

  1. לפני שמאפשרים לחברות תעופה נוספות להגיע לישראל,קודם כול שיוסיפו חניות בנתב”ג שכנראה זה לא יספיק . ולכן בדחיפות להקים שדה משלים לנתבג,כי נתב”ג בדרך לקריסה במידה ולא ימצא פתרון לעומס הצפוי…
    כבר היום דוחים אלפי בקשות לטיסות חדשות כי אין מקומות חנייה ….מישהו צריך להתעורר….

  2. לא חייבים להתלהב מכל קשקוש שמוציאה שרת התחבורה וגם לא מהקשקוש על הטיסות למקסיקו. בשנת 1977 (אם זכרוני לא מטעה אותי) חברת אלעל החלה להפעיל טיסות ׳ישירות למקסיקו. הן בוצעו במטוס בואינג 707 שהיה עוצר לתדלוק באירלנד ואחר כך במונטריאול. קהילה במקסיקו שיכנעה את מי שהיה אז שר התחבורה (גד יעקובי) שיש צורך בקו כזה והחברה נענתה למרות שהיה ברור שזה לא יהיה קו רווחי. אבל מבחינה פוליטית אולי הוא היה כדאי. אני הייתי בטיסה הראשונה ובכמה טיסות שלאחר מכן, כאשר אני ועוד מספר מאבטחים של אלעל היינו טסים מניו יורק למונטריאול, עולים על טיסת אלעל וממשיכים איתה למקסיקו ושם מבצעים את העבודה שלנו וחוזרים למחרת לניו יורק. במשך שנה החברה הפעילה את הקו. כל הטייסים והדיילים קנו סומבררו, ׳קלוא׳, פונצ׳ו ועוד כל מיני מזכרות ממקסיקו ואז הקו נסגר מחוסר כדאיות כלכלית. אלעל, כזכור, הפעילה גם טיסות לברזיל וגם הן הופסקו מחוסר כדאיות. אז סביר מאד שחברת אלעל לא תחפש לעצמה הרפתקה חדשה. ואומנם החברה כבר הודיעה שזה לא בתכנית שלה.. אז מי יבצע את הטיסות? אולי ה-767 ׳כנף ציון׳. כי לא נראה שלחברות המקסיקנית יש סיבה לבזבז כסף על קו לישראל. טוב. נחכה ונראה.לא חייבים להתלהב מכל קשקוש שמוציאה שרת התחבורה וגם לא מהקשקוש על הטיסות למקסיקו. בשנת 1977 (אם זכרוני לא מטעה אותי) חברת אלעל החלה להפעיל טיסות ׳ישירות למקסיקו. הן בוצעו במטוס בואינג 707 שהיה עוצר לתדלוק באירלנד ואחר כך במונטריאול. קהילה במקסיקו שיכנעה את מי שהיה אז שר התחבורה (גד יעקובי) שיש צורך בקו כזה והחברה נענתה למרות שהיה ברור שזה לא יהיה קו רווחי. אבל מבחינה פוליטית אולי הוא היה כדאי. אני הייתי בטיסה הראשונה ובכמה טיסות שלאחר מכן, כאשר אני ועוד מספר מאבטחים של אלעל היינו טסים מניו יורק למונטריאול, עולים על טיסת אלעל וממשיכים איתה למקסיקו ושם מבצעים את העבודה שלנו וחוזרים למחרת לניו יורק. במשך שנה החברה הפעילה את הקו. כל הטייסים והדיילים קנו סומבררו, ׳קלוא׳, פונצ׳ו ועוד כל מיני מזכרות ממקסיקו ואז הקו נסגר מחוסר כדאיות כלכלית. אלעל, כזכור, הפעילה גם טיסות לברזיל וגם הן הופסקו מחוסר כדאיות. אז סביר מאד שחברת אלעל לא תחפש לעצמה הרפתקה חדשה. ואומנם החברה כבר הודיעה שזה לא בתכנית שלה.. אז מי יבצע את הטיסות? אולי ה-767 ׳כנף ציון׳. כי לא נראה שלחברות המקסיקנית יש סיבה לבזבז כסף על קו לישראל. טוב. נחכה ונראה.

    1. משנת 1977 עולם התעופה השתנה הרבה מאוד.
      כמויות הנוסעים שיש היום בנתב”ג הוא פי עשרה ויותר מאשר בימים ההם.
      גם מבחינת ישראלים שיוצאים לחו”ל וגם מבחינת תיירים שמגיעים לארץ,
      כמו”כ הקהילה היהודית במקסיקו התפתחה מאוד בשנים האחרונות כך שהופטנציאל גדל יותר.
      סיבה שלישית היא שלאנשים לא נח לטוס בטיסה מייגעת ומעייפת כל כך עם עצירה באירלנד ואחר כך במונטריאול
      לכן לדעתי אין מה להשוות בכלל בין הנתונים שהצגת לנתונים כיום בפועל

Comments are closed.