חברת התעופה ריינאייר מודיעה רשמית על הארכת ביטול הטיסות שלה מ/אל ישראל עד 6 בנובמבר 2023, לנוכח המצב. רק שבמקביל, נכון לשעות הערב, הטיסות טרם בוטלו במערכת וריינאייר ממשיכה למכור טיסות של החברה מתל אביב גם למחר. 

ריינאייר למעשה החל לבטל את כל טיסותיה מ/אל ישראל באופן גורף החל מה-16 באוקטובר. בריינאייר הזכירו היום כי כל מי שמושפע מהשינוי יקבל עדכון בהודעת אימייל או SMS עם אפשרות לשינוי או החזר כספי. יוזכר, כי מי שהזמין טיסה של ריינאייר דרך צד שלישי (סוכן או אתר אינטרנט), ידרש לפעול לקבלת ההחזר מול אותו גורם, אלא אם ביצע תהליך אימות מול ריינאייר.

טיסות ריינאייר למחר (24.10) מוצעות למכירה באתר ריינאייר
טיסות ריינאייר למחר (24.10) מוצעות למכירה באתר ריינאייר

חשוב להגיד שלמרות שיש אלמנט מסויים של חוסר בוודאות במצב הקיים, היה ניתן להעריך בוודאות גבוהה שריינאייר תבטל את טיסותיה. ועם זאת, עד לפני שעה הנוסעים לא ידעו באופן חד משמעי מה יעלה בגורל הטיסה שלהם. ויותר מכך, עד למועד פרסום הכתבה בשעות הערב, וגם אחרי ההודעה הרשמית של ריינאייר, הטיסות טרם בוטלו במערכת ועדיין ניתן לרכוש כרטיסי טיסה של החברה מתל אביב למספר יעדים לטיסות שאמורות להיות מבוטלות, גם למחר (24.10). ככל הנראה בשעות הקרובות ביטול הטיסות יעודכן במערכות וכך תיפסק המכירה והנוסעים יקבלו הודעות רשמיות על ביטול הטיסה.

ההחלטה לבטל את הטיסות רק בערב שלפני יום הטיסה תמוהה, בהתחשב בעובדה שהיה ברור למדי שאותן טיסות יבוטלו. ביטול טיסה רק בערב שלפני יציאתה מייצר חוסר וודאות אצל נוסעים, שרבים מהם פנו אלינו בשאלה מה לעשות עם טיסותיהם שאמורות לצאת מחר אך לא בוטלו, והאם לבטל אותם עצמאית דרך אתר ריינאייר. יותר מזה, נוסעים עדכנו אותנו שבקשתם לבטל את כרטיסי טיסה שלהם לימים הקרובים ולקבל החזר טרם ההודעה הרשמית של ריינאייר נדחו. 

בהקשר זה קיים חשש מסוים שבצעד הזה חברת ריינאייר שואפת למעשה שלפחות חלק מהנוסעים יבטלו בעצמם את הטיסה שלהם ובכך לא יהיו זכאים להחזר לאחר ביטול הטיסה על ידי חברת התעופה. נוסע שהיה מבטל את כרטיסי הטיסה שלו לפני שבוטלו על ידי חברת התעופה יהיה זכאי למעשה להחזר מצומצם על כרטיס הטיסה, רק של מיסי הנמל.

נקווה שאם ריינאייר תבחר להאריך את ביטולי הטיסות שלה מישראל גם מעבר ל-6 בנובמבר, היא תבחר לעשות זאת מספיק זמן מראש, מה שייאפשר לנוסעים יותר זמן התארגנות ופחות חששות.

תגובת ריינאייר תפורסם כאשר תתקבל.

לעדכונים שוטפים עקבו אחרינו בעמוד הטלגרם שלנו.