אמש התבצע ניסיון לינץ׳ בישראלים שנחתו בטיסה של חברת התעופה רד ווינגס מתל אביב לשדה התעופה במחצ’קלה שבמחוז דגסטן שבדרום רוסיה. המוני מוסלמים פרו פלסטינים הסתערו על שדה התעופה והצליחו להגיע גם לשטח האווירי, במטרה לתקוף ישראלים. כעת נראה כי חברת התעופה מרוסיה מבצעת שינויים בלוח הטיסות שלה לישראל.

במשך שעות ניסו מוסלמים פרו פלסטינים לאתר ולתקוף באלימות נוסעים ישראלים בשדה התעופה שמחוז דגסטן תוך שהם משתוללים בפראות בשדה התעופה בניסיון למצוא ישראלים שנחתו בטיסת רד ווינגס מתל אביב. על פי הדיווחים, 15 הישראלים שהיו במטוס בודדו באזור ה-VIP של השדה וקיבלו אבטחה עד להשתלטות של כוחות הביטחון על המצב, שעות לאחר תחילתו. בהמשך קיבלו הנוסעים הישראלים אישור לעזוב את הטרמינל, כאשר חלק טסו למוסקבה ואחרים נשארו במחוז דגסטן.

חברת רד ווינגס מרוסיה מפעילה טיסות מתל אביב למחצ׳אקלה מאז חודש פברואר האחרון, וזה הקו האחרון שהתחילה החברה להפעיל מישראל. החברה הפעילה עד 2 טיסות שבועיות בימים רביעי ושישי מתל אביב לשדה התעופה Makhachkala Uytash Airport. מחצ’קלה היא עיר דרומית הנמצאת על החוף המערבי של הים הכספי, באזור קווקז שבדרום-מערב המדינה.

סה״כ הפעילה חברת רד ווינגס עד היום טיסות מישראל ל-3 יעדים: סוצ׳י, מחצ׳קלה ומוסקבה (דרך שדה התעופה במינרלנייה וודי). כפי שמשתקף במערכת ההזמנות, בשעות האחרונות ביצעה החברה שינוי במערך הטיסות שלה מישראל. ראשית, ביטלה החברה את הטיסות מתל אביב למחצ׳קלה, כשנכון לעכשיו בוטלו הטיסות רק עד ל-22 בנובמבר. בנוסף, החברה תפעיל מעתה טיסות למוסקבה דרך סוצ׳י, ולא דרך מינרלנייה וודי. הטיסות למינרלנייה וודי יתבטלו בהתאם.

מטוס סוחוי סופרג׳ט של רד ווינגס
מטוס סוחוי סופרג׳ט 110 של רד ווינגס

הטיסות של רד ווינגס מישראל מבוצעות במטוסי סוחוי סופרג׳ט 100 מתוצרת רוסית, מה שמגן עליהם באופן חלקי מפני החרמה בשל הסנקציות המערביות על ענף התעופה הרוסי. חברת התעופה רד ווינגס מחזיקה כיום בצי של 34 מטוסים שמבוסס על מטוסים סובייטיים, רובם מדגמי הסופרג׳ט 100, לצד 11 מטוסים ישנים מתוצרת מערבית ביניהם מטוסי בואינג 777 ואיירבוס ממשפחת ה-A320.

מטוס הסוחוי סופרג׳ט 100 הוא מטוס מודרני לטווחים קצרים שפותח על ידי יצרנית המטוסים הרוסית ״Sukhoi Civil Aircraft Company״ בשיתוף עם גורמים בינ״ל. טיסת הבכורה שלו בוצעה בשנת 2008, והוא היה למעשה פרויקט הפיתוח התעופתי האזרחי המשמעותי הראשון של רוסיה לאחר העידן הסובייטי, ובהתאם מהווה ציון דרך משמעותי. המטוס יכול להכיל בין 87 ל-108 נוסעים ונועד להתחרות בשוק המטוסים האזוריים לטווח קצר כמו אלו שמייצרות Embraer ובומברדיה. האוויוניקה המודרנית שלו נועדה להפוך אותו לאטרקטיבי לשווקים בינלאומיים, אך שורה של אתגרים כולל התרסקות בשנת 2012 ובעיות טכניות הפריעו לאימוץ הנרחב שלו. מאוחר יותר גם הפלישה הרוסית לאוקראינה כמעט ביטלה את אפשרות הייצוא של המטוס למדינות נוספות.

במקביל לרד ווינגס, נכון לעכשיו אל על ממשיכה להפעיל עד 2 טיסות ישירות מתל אביב למוסקבה וחברת אזימוט מרוסיה ממשיכה להפעיל עד 6 טיסות שבועיות מתל אביב לעיר הנופש הדרומית מינרלנייה וודי.