רוב חברות התעופה הזרות הפסיקו להפעיל טיסות לישראל כבר בתחילת מלחמת ״חרבות ברזל״. מספר חברות מצומצם המשיך להפעיל טיסות לישראל, ובימים האחרונים הצטמצם עוד יותר מספר הטיסות של החברות הזרות לישראל.
כפי שפרסמנו מוקדם יותר החודש, חברות התעופה הישראליות מפעילות כיום 75-85% מפעילות הטיסות בנתב״ג. כעת מסתמן צמצום נוסף במספר הטיסות של החברות הזרות מ/אל תל אביב.
חברת ״כנפיים״ הישראלית שמחזיקה בחברת התעופה הקפריסאית TUS הודיעה כי חברת התעופה הפסיקה את טיסותיה לתל אביב החל מיום 4.11.2023 וזאת בשל הודעת חברות הביטוח על ביטול כיסוי סיכוני מלחמה לגבי טיסות לישראל. קודם לכן ביצעה החברה הפסקה של כשבועיים בטיסות לישראל, חזרה לטוס לישראל, ולאחר תקופה קצרה מבטלת שוב את טיסותיה.
חברת התעופה Fly Dubai הודיעה על צמצום מספר הטיסות היומי שלה בין תל אביב לדובאי לטיסה יומית אחת, במקום שתי טיסות קודם לכן וארבע טיסות יומיות בשגרה. הטיסה היומית שמספרה FZ1212 תמריא מתל אביב בשעה 12:40 ותנחת בדובאי בשעה 17:45. מדובאי יוכלו הנוסעים להמשיך לאחד מהיעדים ברשת הטיסות של פליי דובאי או החברה האחות אמירייטס. מבירור שלנו עולה כי נכון לעכשיו בכוונת החברה להמשיך להפעיל טיסות לישראל.
חברת התעופה היוונית בבעלות ישראלית Blue Bird מוכרת כרטיסי טיסה ליעדים השונים של החברה. בפועל, שלושת המטוסים של החברה חונים בשדה התעופה בהרקליון שביוון כאשר הטיסה המסחרית האחרונה שביצעה החברה התקיימה ב-21 באוקטובר.
בין חברות התעופה שממשיכות להפעיל טיסות לישראל נכללות כאמור פליי דובאי עם טיסת יומית אחת לדובאי, איתיחאד עם טיסה יומית לאבו דאבי, חברת רד ווינגס שמפעילה טיסות לרוסיה, אוזבקיסטאן איירוייז לטשקנט והיינאן עם לוח טיסות מצומצם לסין. זאת בזמן שחברות רבות מבטלות את טיסותיהן לישראל, חלקן תקופה קצרה קדימה וחלקן באופן גורף עד סוף השנה.
חברות התעופה הישראליות אל על, ארקיע וישראייר ממשיכות להפעיל לוח טיסות ייחודי ומתעדכן שמשקף את הביקוש והצורך בתקופה זו.