במהלך התערוכה האווירית בדובאי שהתקיימה בשבוע שעבר, הודיעה חברת התעופה אמירייטס על מספר הסכמים שמטרתם ״זריקת החייאה״ למטוסי הסופרג׳מבו איירבוס A380, במטרה לשמר את פעילותם גם לתוך העשור הבא.

מטוס איירבוס A380 של חברת אמירייטס בתערוכה האווירית בדובאי
מטוס איירבוס A380 של חברת אמירייטס בתערוכה האווירית בדובאי

חברת התעופה אמירייטס מודיעה כי חתמה על הסכמים בשווי של למעלה מ-1.5 מיליארד דולר עם רשת של ספקים ושותפים אשר יספקו לחברה שירותי תחזוקה, תיקון ושיפוץ עבור מטוסי ה-A380.  בתוך כך הודיעה אמירייטס כי ביצעה הסכמים עם חברות מובילות בתעשייה שביניהן Honeywell, Collins Aerospace, Pratt & Whitney, Safran, Lufthansa Technik, Haeco. מטרת אותם הסכמים להאריך את תוחלת החיים של צי ה-A380 שלה לתוך העשור הבא.

חברת אמירייטס היא המפעילה הגדולה ביותר בעולם של מטוסי הסופרג׳מבו הדו קומתיים. מאז מגפת הקורונה  החזירה החברה לשירות קרוב ל-90 מטוסי A380, מתוך 119 שנמצאים ברשותה, כאשר מטוסים נוספים מתוכננים להיכנס לשירות פעיל בחודשים הקרובים. בשנה שעברה, אמירייטס החלה בתכנית השיפוץ השאפתנית שלה ל-67 מטוסי A380 בעלות של כ-2 מיליארד דולר. המטוסים בתכנית השיפוץ יקבלו רענון מקצה לקצה בכל תא הנוסעים, בנוסף להתקנת מחלקת תיירים פרימיום. עד כה שודרגו 16 מטוסים והם נמצאים כעת בשירות מסחרי.

הצורך בהארכת חייהם של מטוסי ה-A380 נובע בין היתר מעיכובים במסירת של מטוסים חדשים עם קיבולת נוסעים גבוהה, בדגש על מטוסי הבואינג 777X. אמירייטס הזמינה 115 מטוסים מדגם זה, שאמורים להוות בעתיד את מרכז הכובד של מטוסים בעלי קיבולת גבוהה במיוחד. עם זאת, שלב הפיתוח של מטוסים אלו מתעכב ונכון לעכשיו מטוס ראשון צפוי להצטרף לצי של אמירייטס רק בשנת 2025. ולמרות זאת, אמירייטס הודיעה במסגרת התערוכה ההאווירית בדובאי על רכישה של 55 מטוסים נוספים מדגם בואינג 777-9, שעתיד להיות מטוס הנוסעים הגדול בעולם בייצור סדרתי, ו-35 מטוסים מהדגם הקטן יותר 777-8.

סר טים קלארק, נשיא חברת התעופה אמירייטס אמר: “ה-A380 היה וימשיך להיות חלק מהסיפור של אמירייטס. הגודל והקיבולת שלו איפשרו לאמירייטס לצמוח בכמה משדות התעופה העמוסים ביותר בעולם, הוא פתח הזדמנויות חדשות לנוסעים והעלה באופן משמעותי את סטנדרטי הנוחות של הנוסעים. המחויבות המתמשכת והאמון שלנו ב-A380 הם הסיבה שאנו משקיעים רבות כדי לשמור על הצי במצב אופטימלי. ה-A380 יישאר בליבת ההצעה שלנו ללקוחות בעשור הבא, ואנחנו רוצים להבטיח שהצי שלנו במצב טיפ-טופ”.

בין ההסכמים שנחתמו, היו הסכם עם Collins Aerospace לתמיכה בתוכנית שיפוץ ציוד הנחיתה הראשי של מטוסי ה-A380; הסכם עם Honeywell לאספקת גלגלים ובלמים מפחמן ל-116 מטוסים; הסכם עם יצרנית המנועים פראט ווויטני לתחזוקה ותמיכה עבור מנועי העזר של המטוסים והסכם עם לופטהנזה טכניק שתספק שירותי תחזוקה בסיסיים עבור מטוסי A380 לצד בדיקות כשירות (C-Checks) נוספות שיבוצעו על ידי חברת Lufthansa Technik Philippines במנילה.