מטוס איירבוס של חברת לאטאם ברזיל, התחילה בגישה לנחיתה בשדה התעופה קאטנדובה בברזיל, עד שבמגדל הפיקוח הסבירו להם שהם בשדה התעופה הלא נכון.
על פי דיווח באתר The Aviation Herald, ב-14 בנובמבר 2023, הפעילה חברת לאטאם (LATAM) ברזיל טיסת פנים בברזיל מסאו פאולו לסאו חוזה דו ריו פרטו, באמצעות מטוס איירבוס A320-200. כשמטוס האיירבוס התקרב ליעד, הצוות נתקל בבעיה: ה-GPS שלהם הראה מידע סותר.
בזמן שצוות הטיסה ביצע מספר התאמות לגישה לנחיתה בטוחה בשדה התעופה, בקרי התעבורה האווירית במגדל הפיקוח הורו לצוות לעבור חזרה לתדר הגישה, ערוץ תקשורת סטנדרטי לנחיתה. למרות זאת, הצוות, שהתמקד בגישה לנחיתה, לא נענה לפניות של מגדל הפיקוח בטענה שהם רואים כבר את שדה התעופה באופק. אז החל צוות הטיסה בשוגג בתהליך נחיתה בשדה התעופה קטנדובה, שנמצא 33 מיילים (כ-53 ק״מ) מיעד הנחיתה האמיתי של הטיסה, סאו חוזה דו ריו פרטו.
במגדל הפיקוח בסאו חוזה הסבירו לצוות הטיסה שהם מתקרבים לשדה התעופה הלא נכון, אז יזם הצוות פנייה כשהם בגובה של כ-1000 רגל בלבד, משם המשיכו בטיסה לשדה התעופה המיועד. כ-15 דקות מאוחר יותר נחת צוות הטיסה בבטחה בשדה התעופה הנכון. לתקרית לא הייתה השפעה משמעותית, וכרבע שעה לאחר הנחיתה כבר המשיך המטוס בטיסה מסחרית נוספת.
נחיתה או ניסיון לנחות בשדה התעופה הלא נכון נחשב למקרה נדיר יחסית בעולם התעופה בשל הנהלים המחמירים ומערכות הניווט המתקדמות בתעופה המודרנית. טייסים עוברים הכשרה קפדנית ועוקבים אחר פרוטוקולים קפדניים כדי למזער את הסיכון להתרחשויות כאלה. גם מערכות בקרת תעבורה אווירית ועזרי ניווט קרקעיים ממלאים תפקיד מכריע בהנחיית מטוסים לנמלי התעופה הנכונים.
ועם זאת עדיין קורים מקרים דומים לעיתים רחוקות. תקריות אלו נובעות בדרך כלל משילוב של גורמים כגון טעויות של צוות האוויר, תקשורת לקויה, בעיות בציוד ניווט או גורמים סביבתיים כמו ראות לקויה. כך למשל טיסה 3271 של בריטיש איירוייז בשנת 2019 נחתה בטעות באדינבורו, סקוטלנד, במקום ביעד המתוכנן שלה, דיסלדורף, גרמניה. זאת לאור מידע שגוי בתוכנית הטיסה.