חברת התעופה טורקיש איירליינס הודיעה על מיתוג מחדש משמעותי של מותג הלואו קוסט שלה AnadoluJet, שיפעל מעתה תחת השם החדש AJet Air Transportation, או בקיצור AJet. 

צביעת מטוסי AJet
צביעת מטוסי AJet

המיתוג מחדש של AnadoluJet ל-AJet אמור להיכנס לתוקף בסוף מרץ 2024, לקראת עונת הקיץ של עולם התעופה. שינוי זה הוא חלק מאסטרטגיה רחבה יותר של טורקיש איירליינס לחזק את חלקה בגזרת חברות הלואו קוסט. חברת AJet תאמץ זהות מותג חדשה ורעננה, ומטוסי החברה יקבלו צביעה חדשה ברוח המותג המחודש. המטוס הראשון שקיבל את הצביעה החדשה הוא מדגם איירבוס A321neo שגם שימש לסרטון החשיפה של צביעת המותג החדשה​.

AJet תמשיך לפעול מנמל התעופה Sabiha Gokcen באיסטנבול ומשדה התעופה Esenboga באנקרה, תוך התמקדות במחלקת תיירים ובניסיון להציע מחירי כרטיסים נוחים. טורקיש איירליינס שואפת להפוך את AJet לשחקן משמעותי בתעשיית הלואו קוסט העולמית.

למרות דיווחים קודמים על כך שטורקיש איירליינס מתכננת להפוך את המותג אנדלוג׳ט (AnadoluJet) לחברה עצמאית, AJet תישאר חברה בת בבעלות מלאה של טורקיש איירליינס. גישה זו תבטיח כי לצד עצמאות תפעולית של AJet, היא תהנה מהמשאבים של חברת האם.

בעבר ציין יו״ר טורקיש איירליינס כי טיסות של המותג אנדלוג׳ט הגיעו לרמות תפוסה שמתקרבות ל-90%, לעומת כ-80% בקבוצת טורקיש, מה שהופך את היחידה לבשלה להתרחבות. “הרבה יותר קל להפעיל את AnadoluJet כיחידה נפרדת כדי להגביר את הצמיחה שלה”, אמר היו״ר באיסטנבול בכנס של איגוד התחבורה האווירית הבינלאומי.

חברת אנדלוג׳ט הפעילה גם טיסות לישראל, לצד טיסות של חברת טורקיש איירליינס. עם זאת, זמן קצר לאחר תחילת מלחמת חרבות ברזל הפסיקו שתי החברות לטוס לישראל עד לרגע זה.