ביום חמישי האחרון השלים מטוס בואינג 777 שני של חברת אל על תהליך ״רטרופיט״, כלומר שדרוג פנימי של תא הנוסעים לתצורה חדשה לחלוטין.

מטוס ה-777 הראשון של אל על שעבר שדרוג פנים
״שדרות״, מטוס ה-777 הראשון של אל על שעבר שדרוג פנים 

כזכור, בחודש יולי השנה הציגה אל על מטוס בואינג 777-200 ראשון שקיבל שדרוג של תצורת הפנים לתצורה חדשה לחלוטין שאמורה לספק חוויה דומה לזו שמציעים מטוסי הבואינג 787 דרימליינר של החברה. מחלקות ההושבה הישנות באותו מטוס הוסרו לחלוטין ובמקומן הותקנו מושבים חדשים ועדכניים.

כעת נודע לחדשות תעופה כי אל על השלימה שדרוג של מטוס 777 שני לתצורה דומה. המטוס, גם הוא מדגם בואינג 777-200, נושא את מספר הרישום 4X-ECF (או בשם המסחרי ״קריית שמונה״) והוא בגיל של 16.3 שנים. המטוס יצא משירות טיסות מסחרי ב-10 בספטמבר ומאז נמצא בתהליך השדרוג שהושלם בימים אלו. ביום חמישי האחרון המריא אותו מטוס לטיסת ניסוי לחופי תל אביב שארכה 1:31 שעות ואתמול (ראשון) כבר יצא לטיסה המסחרית הראשונה שלו בתצורה המשודרגת לפריז.

מושבי אל על Space במטוס ה-777
מושבי אל על Space במטוס ה-777

בתצורה החדשה הופך המטוס לבעל קיבולת הנוסעים הגבוהה ביותר בצי אל על עם 313 מושבים ב-3 מחלקות שירות: עסקים (28 מושבים), תיירים פרימיום (32 מושבים) ותיירים (253 מושבים). לפני השדרוג הייתה במטוס מחלקה ראשונה שהוסרה, ובמקביל כל שאר המחלקות שודרגו למוצרים עדכניים שדומים לאלו שמותקנים במטוסי הדרימליינר, אך עם מספר שיפורים.

מחלקת עסקים במטוס הבואינג 777 המשודרג
מחלקת עסקים במטוס הבואינג 777 המשודרג

מחלקת העסקים במטוס שונתה לתצורת 1-2-1, עם מושבי מיטה. מחלקת העסקים החדשה אמור להעניק חוויית טיסה משודרגת משמעותית ביחס למחלקת העסקים הנוכחית שמותקנת במטוסי ה-777 ונחשבת מיושנת. במחלקת תיירים אל על ״צופפה שורות״ כך שנוסף מושב אחד בכל שורה לסה״כ עשרה מושבים. כלומר, המחלקה שונתה מתצורה של 3-3-3 שהייתה עד כה לקונפיגורציית 3-4-3. מושבי מחלקת תיירים הוחלפו למושבים דומים לאלו שמותקנים בדרימליינר, עם תוספת של מערכת מולטימדיה אישית לכל נוסע.

בכך השלימה אל על את תהליך השדרוג לשני המטוסים הצעירים יותר בצי ה-777 של אל על שכולל 6 מטוסים בטווח גילאים של כ-16-23 שנים. נזכיר כי בנוסף לשני המטוסים המשודרגים, מטוס 777 נוסף הוסב לאחרונה באופן חלקי לתצורת מטען, על ידי הסרת חלק ממושבי הנוסעים, וזאת במטרה לענות על הגידול בביקושים להטסת מטען.

בנוסף לשלושת המטוסים האלו, ישנו מטוס 777 נוסף עם הקונפיגורציה הישנה שממשיך להפעיל טיסות מסחריות ו-2 מטוסים נוספים שלא נמצאים בשימוש.

לעדכונים שוטפים עקבו אחרינו בעמוד הטלגרם שלנו.