בפעם השנייה תוך שבועיים ביקר הבוקר בנתב״ג מטוס מנהלים קטארי פרטי שמופעל על ידי חברת קטאר איירווייז. ההערכה היא שהמטוסים מגיעים ארצה עם משלחות קטאריות כחלק מהמשא ומתן בהובלת קטאר.

כזכור, ביום שבת האחרון נחת מטוס מנהלים קטארי שהגיע לתל אביב מדוחא, בירת קטאר. בדרכו לתל אביב עצר המטוס בלרנקה למשך כשעה ומשם המריא לנתב״ג שם הוא שהה במשך כשעה לפני המראה חזרה לדוחא דרך לרנקה.

היום כאמור הגיע אותו מטוס בדיוק במסלול דומה מדוחא לתל אביב דרך ללרנקה. המטוס נחת בתל אביב בשעה 10:47 ובשעה 12:08 כבר המריא חזרה לדוחא, דרך לרנקה. הבחירה בשימוש באותו מטוס ספציפי ככל הנראה אינה מקרית. בעוד קטאר איירווייז מחזיקה בצי של 15 מטוסים מדגם זהה, המטוס הספציפי שמגיע ארצה, בניגוד לרוב המטוסים בצי, אינו נושא את הלוגו של קטאר איירווייז על הזנב. ייתכן ומדובר בעוד ניסיון להצניע את הנוכחות של קטאר, שאינה מקיימת קשרים רשמיים עם ישראל.

מטוס המנהלים הקטארי, מפסיק לשדר לפני הכניסה למרחב האווירי הישראלי
מטוס המנהלים הקטארי, מפסיק לשדר את מיקומו לפני הכניסה למרחב האווירי הישראלי

מטוס המנהלים הקטארי שהגיע לישראל הוא מדגם Gulfstream G650ER שהוא חלק מהצי המטוסים של חברת Qatar Executive, הזרוע של חברת התעופה הלאומית קטאר איירווייז אשר מתמקדת בהפעלה של מטוסי מנהלים עבור הממשלה, חברות ואנשים פרטיים. סה״כ מחזיקה החברה צי של 18 מטוסי מנהלים, כולל 15 מטוסים מהדגם שהגיע הבוקר לתל אביב. ככל הידוע לנו, אלו הפעמים הראשונות שמטוסים של קטאר איירווייז נוחתים בישראל.

אחרי הדיווחים על ביקורים של בכירים ישראלים בדוחא, ניתן להעריך כי מטרת הטיסות היא הגעה של נציגים קטארים לפגישות בישראל כחלק מהמעורבות שלהם במשא ומתן.  גם היום כמו בביקור הקודם, הפסיק המטוס לשדר את מיקומו לרדאר הטיסות בסמוך לכניסה למרחב האווירי הישראלי. עם זאת, כשעזב את תל אביב שידר את מיקומו כל הדרך מנתב״ג ועד לרנקה.