חברת התעופה ITA Airways מציגה היום את מטוס ה-A321neo הראשון שיצטרף לצי המטוסים של החברה, כולל מחלקת עסקים חדשה עם מושבי מיטה.

מטוס האיירבוס A321neo הראשון של ITA Airways
מטוס האיירבוס A321neo הראשון של ITA Airways

חברת התעופה הלאומית של איטליה, איטה איירווייז מודיעה היום באופן רשמי על כניסתו לשירות של מטוס האיירבוס A321neo הראשון של החברה. החל מה-1 בדצמבר יפעל מטוס האיירבוס A321neo הראשון של החברה בקווים שבין רומא ללונדון הית’רו על בסיס יומי ובקו רומא – פריז שארל דה גול במהלך חגי חג המולד.

כפי שפרסמנו מוקדם יותר השנה, טיסות הבכורה של אותם מטוסים תוכננו להתקיים בקו שבין רומא לתל אביב  החל מה-1 בדצמבר. באיטה איירווייז מודיעים כעת כי ״לאור המצב הגיאופוליטי הנוכחי, היה צורך למצוא שימוש חלופי למטוס החדש.״ ובהתאם יופעל המטוס החדש בטיסה יומיות ללונדון, וב-3 טיסות יומיות לפריז בין התאריכים 22 בדצמבר עד ה-9 בינואר.

נכון לעכשיו ביטלה חברת איטה איירווייז את טיסותיה לתל אביב עד לתחילת חודש ינואר, נתון שיכול כמובן להשתנות. עם זאת, בטיסות של חודש ינואר לתל אביב עדיין מוצבים מטוסי ה-A321neo, כך שאפשר להעריך שהחברה עדיין נכונה להפעיל את אותם מטוסים חדישים בעתיד בקו זה.

מחלקת העסקים החדשה של ITA Airways במטוסי A321neo צרי גוף
מחלקת העסקים החדשה של ITA Airways במטוסי A321neo צרי גוף

באותה הזדמנות מציגה החברה לראשונה מחלקת עסקים חדשה עבור מטוסי האיירבוס A321neo. מדובר בפעם הראשונה שמטוסים צרי גוף של החברה יכללו מחלקת עסקים ״אמיתית״ בתצורה של מושב אחד בכל צד של המטוס, ועם מושבים שנפתחים למיטה. לפי התמונה שפורסמה עד כה, נראה כי מדובר במוצר מפנק למדי וכן כי לפחות בשורה הראשונה יהיו מושבים עם מקום נרחב לרגליים.

תא הנוסעים של מטוסי ה-A321 יורכב משלוש מחלקות שירות: עסקים (12 מושבי מיטה), פרימיום אקונומי (12 מושבים) ותיירים (141 מושבים, 12 מהם מוגדרים כ-Comfort Economy). כל המושבים יצויידו במערכת בידור מתקדמות עם מסכים בגודל 17.3” (עסקים), 15.6” (תיירים פרימיום) ו-13.3” (תיירים). מדובר מסכי מגע בעלי השתקפות נמוכה וברזולוצייה גבוהה של 4K לחוויה משופרת . ה-A321neo צויד גם במערכת חיבור Wi-Fi המאפשרת לנוסעים להתחבר עם המכשיר שלהם לאינטרנט בזמן הטיסה בתשלום.

האיירבוס A321neo הוא דגם המטוס האחרון שמצטרף לצי המתחדש של חברת התעופה ITA Airways, שכבר צירפה מספר מטוסים מהדור החדש לשורותיה, כולל מטוסי A220,A330neo,A350. החברה קיבלה החלטה אסטרטגית לפעול עם צי שמבוסס על מטוסי איירבוס בלבד, עם 82 מטוסים כרגע בשירות. החברה צפויה לקבל 2 מטוסים נוספים מדגם זה.

חללי הפנים של ה-A321neo, עוצבו על ידי וולטר דה סילבה בסגנון איטלקי טיפוסי. לעיצוב חללי הפנים נבחרו חומרים וצבעים טבעיים, כמו אלו שנבחרו לעיצוב מטוסי האיירבוס רחבי הגוף החדשים של החברה (A330neo -ו-A350). בנוסף, תאורת תא הנוסעים תשתנה בהתאם למצב הטיסה עם 6 תרחישי תאורה שונים (עלייה למטוס, המראה/נחיתה, ״רגיעה״, ארוחה, שקיעה וזריחה.

מטוסי ה-A321neo מתגאים בצריכת דלק נמוכה יותר מ-20 אחוז ופליטת CO2 למושב וכן הפחתה של 50 אחוז בהשפעת הרעש בהשוואה למטוסים מהדור הקודם.