על פי הסכם פשרה שהתקבל בתביעה ייצוגית נגד ריינאייר, חברת הלואו קוסט האירית תשלם פיצויים לכל מי שטס עמה מאז תחילת פעילותה בישראל בשנת 2015 ועומד בתנאים. אתמול החלו לקוחות של ריינאייר מישראל לקבל הודעות עדכון במייל על כך שהם זכאים לפיצוי במסגרת הסכם הפשרה. 

בשנת 2018 הוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד תביעה ייצוגית נגד חברת הלואו קוסט האירית ריינאייר. במסגרת התביעה נטען כי במסגרת רכישת כרטיסי טיסה של ריינאייר באינטרנט, מבצעת המשיבה המרת מט”ח מיותרת ממטבע אירו למטבע דולר, בשיעור עמלת המרה גבוה וזאת מבלי ליידע את לקוחותיה כדין. התובעים טענו כי אותה המרה מייקרת את מחיר העסקה ללא ידיעת הלקוח וללא הסכמתו.

עוד טענו התובעים כי בשל העיתוי והאופן בו משתנה מטבע העסקה בתום תהליך ההזמנה, מרבית הלקוחות כלל אינם שמים לב לכך, וגם כאשר לקוח כבר שם לב לכך, הלקוח מניח שמדובר בהמרה אשר רק מתרגמת את מחיר העסקה למחיר דולרי ואשר איננה מוסיפה עוד עלות נוספת למחיר העסקה ביחס למחיר שהוצג קודם לכן. זאת כאשר בפועל, ההמרה מייקרת את מחיר העסקה משמעותית ביחס למחיר שהוצג במהלך תהליך ההזמנה.

על פי הפשרה שהושגה בין הצדדים ואושרה על ידי בית המשפט, ריינאייר תפצה את הנוסעים שנפגעו ממהלך זה. בין הצדדים הוסכם כי מומחה מטעם חברת PWC יקבע את גובה הפיצוי שיינתן לכל נוסע שנפגע מהמקרה, כאשר הנוסעים שיפוצו הם אלו שעונים על ההגדרה: “כל מי שהזמין ישירות מחברת ריינאייר באתר האינטרנט שלה כרטיסי טיסה מישראל או אל ישראל, וחויב ללא ידיעתו ו/או ללא הסכמתו לשלם בגין המרת מחיר העסקה מאירו לדולר באופן שייקר את מחיר העסקה ביחס למחיר שהוצג ללקוח קודם לכן בתהליך ההזמנה, וזאת למן תחילת פעילותה של רינאייר בישראל בשנת 2015 ועד למועד בו תחדל מהתנהלותה הנטענת בבקשת האישור״.

מי שיהיה זכאי בפועל לפיצוי יהיו ישראלים שנתנו כתובת בישראל במהלך ההזמנה שרכשו כרטיסי טיסה מישראל או לישראל לכיוון אחד או הלוך ושוב, ישירות מאתרי האינטרנט של ריינאייר מיוני 2015 ועד ליום 28.8.2020 בנסיבות בהן המחיר הוצג באתר האינטרנט של המשיבה תחילה ביורו והחיוב נעשה לבסוף בדולר (גם אם בסופו של דבר חויב חשבון הבנק הישראלי של הנוסע בש״ח).

כמו כן, במסגרת הסכם הפשרה התחייבה ריינאייר לשנות את אתר האינטרנט שלה, שינוי שיחל בכל השפות של האתר ולגבי כל כרטיסי האשראי שהונפקו בישראל. לאחר השינוי, ברירת המחדל לביצוע הרכישה תהיה במטבע שהוצג ללקוח לאורך תהליך ההזמנה, אלא אם הלקוח ביקש באופן אקטיבי לשנות את מטבע העסקה. ללקוח שיבחר לשנות את מטבע העסקה יוצג מחיר העסקה במטבע המקורי, מחיר העסקה במטבע שבנבחר, שער החליפין בו נעשה שימוש, ושיעור ההפרש מול שער החליפין של הבנק המרכזי באירופה.  לטענת ריינאייר, השינויים המבוקשים הוטמעו בפועל כבר ב-28.8.2020.

אתמול קיבלו נוסעי חברת ריינאייר שהוגדרו תחת הקבוצה הודעה על כך שהם זכאים לפיצוי, לרוב בסכומים שמגיעים עד עשרות שקלים. מי שנכלל בקבוצה אמור לקבל הודעה אוטומטית מריינאייר על הזיכוי הכספי באמצעות כתובת המייל שבאמצעות הזמין כרטיסי טיסה.