חברת AirHelp, שמסייעת במיצוי זכויות של נוסעים, פרסמה השבוע את הדירוג הגלובלי השנתי של החברה לשנת 2023 ל-83 חברות התעופה המוכרות ביותר בעולם. הדירוג הכולל שניתן לכל חברת תעופה מבוסס על נתוני הדיוק שלה, משוב של לקוחות ויעילות הטיפול בפניות של לקוחות.

חברות התעופה שקיבלו את הציון הכולל הגבוה ביותר היו קטאר איירווייס (8.38/10), יורווינגס (8.27) ולוט (8.11). קטאר איירוויס כבר רגילה להיות בראש מדדי חברות התעופה הטובות בעולם ויורווינגס נחשבת לחברת תעופה מדויקת יחסית במדדי הדיוק של נחיתות והמראות.

כשברקע ביטולי הטיסות הנרחבים של חברות התעופה הזרות מישראל, נוסעים רבים מתלבטים האם להזמין טיסה ספקולטיבית תחת הנחה שאותה חברה תחזור לטוס לישראל בשלב מסויים. בהקשר זה עולה גם השאלה כמה תהיה חברת התעופה תהיה יעילה במתן החזר במידה וטיסה עתידית שהם יזמינו תבוטל. בדקנו אילו חברות שטסות לישראל קיבלו את הציון הטוב ביותר ואילו קיבלו את הציון הגרוע ביותר במדד היעילות בטיפול בפניות של נוסעים.

על פי חברת AirHelp, אותו מדד של טיפול בפניות של לקוחות מכיל מספר רכיבים כולל אופן הטיפול בתביעות של לקוחות, מהירות הטיפול בתביעות, אמינות ההחלטות של חברות התעופה ביחס להחלטה לגבי פיצוי ואופן הטיפול בתביעות שנויות במחלוקת בין הצדדים.

במדד הטיפול בתלונות של לקוחות הגיעו לראש הרשימה צ׳יינה איירליינס ובראסלס איירליינס עם ציון של 8.2. מבין החברות שטסות לישראל בשגרה הגיעו לראש הרשימה יונייטד איירליינס (מקום שלישי, 8.1), אייר בלטיק (מקום חמישי, 8.1), יורווינגס (מקום שביעי, 8), לוט (מקום שמיני, 7.9), אמריקן איירליינס (מקום תשיעי, 7.9) וטאפ אייר פורטוגל סוגרת את העשירייה הראשונה עם ציון 7.8.

בדקנו גם מי החברות שקיבלו את הציון הנמוך ביותר, מבין החברות שטסות לישראל בשגרה. לעשיריית החברות בתחתית הרשימה הגיעו חברת בריטיש איירוויז עם ציון של 1/10 בטיפול בתלונות של לקוחות. אחריה הגיעו גאלף אייר (1.4), Czech Airlines (1.7), פגסוס איירליינס (2.2), ולמקום העשירי הגיעה וולינג מספרד עם 2.3.

חברות התעופה הישראליות לא נכללו בבדיקה ועל כן לא פורסמו תוצאות בעבורן.