היום (ד) הממשלה אישרה את תכנית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לפיתוח שדה התעופה בחיפה. התכנית תאפשר להרחיב את פעילות השדה לטיסות בינלאומיות למדינות נוספות וכן לטיסות פנים ארציות.

שדה התעופה בחיפה הינו נמל התעופה הבינאומי הראשון בישראל, כאשר עד שנת 2012 שימש גם את התעופה הצבאית אך זו הופסקה ממנו לחלוטין. בעבר בנמל היו שלושה מסלולי המראה, אך כיום יש שניים מתוכם רק אחד פעיל ואורכו 1,326 מטרים. במסגרת התכנית שאושרה תתבצע הארכה של המסלול, שכן אורך המסלול כיום אינו מאפשר תנועה של מטוסים גדולים יותר לשדה. נמל התעופה בחיפה לא היה פעיל בתקופת הקורונה ובסיומה חודשו הטיסות הבינלאומיות מהשדה לרבות טיסה יומית לקפריסין במטוסי ATR. הטיסות הוקפאו עם פרוץ המלחמה בעזה ועקב המתיחות בגבול הצפון, ויחודשו כאשר המצב יאפשר זאת.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב: “פיתוח שדה התעופה בחיפה והרחבת פעילותו הבינלאומית מהווה נדבך חשוב בפיתוח מטרופולין חיפה וכלל אזור הצפון דווקא בימים אלה. מטרתנו היא להעניק לתושבי הצפון אלטרנטיבה בסטנדרטים בינלאומיים בסמוך לבית, הן לטיסות פנים והן לטיסות בינלאומיות. כל אלה לצד עידוד תיירות נכנסת בצפון הארץ”. מנכ”ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן אמר כי “דווקא בימים אלה יש להניח את התשתיות ליום שאחרי המלחמה, ולוודא כי כל תושבי מדינת ישראל, בצפון, בדרום, ובמרכז ייהנו מתשתיות תחבורה נגישות באוויר, בים וביבשה”.

התכנית לפיתוח והרחבת שדה התעופה גובשה על ידי משרד התחבורה, באמצעות רשות שדות התעופה (רש”ת) ורשות התעופה האזרחית (רת”א), ולאחר שהושגו מספר השגות לתכנית, אושרה בחודש נובמבר בוועדה הארצית לתשתיות לאומיות (תת”ל 80 א’).

התכנית מציעה בין השאר הארכה של מסלול ההמראה והנחיתה,  הוספת מסלולי הסעה ורחבות חנייה, הרחבת טרמינל הנוסעים, הוספת רחבות לחניית מטוסים, ועוד. כמו כן התכנית מפרטת את הגבלות הבנייה ושימושי הקרקע הנדרשים לבטיחות הטיסה באזור שדה התעופה.

שדה התעופה בחיפה
שדה התעופה בחיפה