חטיבת המטענים של אל על מודיעה היום כי תציע קיבולת מטען עבור לקוחותיה במטוס מטען מדגם בואינג 747 (״ג׳מבו״).
חטיבת המטענים של אל על צפויה להרחיב את היצע השירותים ללקוחותיה עם קיבולת מטען ייעודית במטוס בואינג 747-400F אשר ישמש להטסת מטענים בין תל אביב ללייז׳ כל יום חמישי. באותה הזדמנות הודיעה חטיבת המטענים של החברה כי היא יכולה לתמוך כמעט בכל סוגי המשלוחים כולל מטענים חריגים בגודלם, מנועי מטוסים, מוצרים טריים וחיות.
המטוס שישמש לכך הוא של חברת המטענים הבלגית ASL, חלק מקבוצת ASL Aviation Holdings האירית. הזרוע הבלגית של החברה מחזיקה ב-35 מטוסי מטען, מהם חמישה מטוסים מדגמי 747-400F בגילאים של 14-22 שנים. אל על תציע חלק מקיבולת המטען של המטוס (כ-40-60 טון) להטסת מטענים עבור לקוחותיה, כחלק מטיסות שתפעיל חברת ASL.
מטוסי בואינג 747 הם מבין מטוסי המטען בעלי הקיבולת הגבוהה ביותר הקיימים בשוק המטוסים המסחרי. ספציפית, למטוסים מדגם 747-400F יש פוטנציאל לשאת מטענים במשקל של יותר מ-100 טון בטיסה יחידה.
כפי שפרסמנו מוקדם יותר, לאחרונה הסבה אל על באופן חלקי מטוס בואינג 777-200 לתצורת מטען, כך שהוא יוכל להציע קיבולת מטען של כ-25-50 טון בכל טיסה. עם זאת, חודש לאחר מכן אותו מטוס כבר הוסב חזרה לתצורת נוסעים. לאורך המלחמה הפעילה אל על טיסות מטען במגוון תצורות, בין אם בטיסות נוסעים, מטוסי מטען ייעודיים וגם במטוסי נוסעים על גבי מושבי הנוסעים.
כזכור, אל על מפעילה מטוס בואינג 737-800F שהוסב מתצורת נוסעים למטען וקיבל את השם “עוטף ישראל”. למטוס יכולת נשיאה צנועה יותר של כ-20 טון מטען בכל כיוון ועל פי התכנון המקורי הוא יבצע שתי טיסות יומיות ליעדים שונים באירופה.
נזכיר כי בשנת 2019 נפרדה אל על ממטוס ה-747 האחרון שהפעילה בטיסות נוסעים מסחריות, כאשר לאורך השנים הפעילה אל על כ-20 מטוסים מדגמים שונים במשפחת מטוסים זו. אז אמנם המטוס החדש לא יהיה צבוע בצביעת אל על, אבל זו עוד הזמנות לראות את המטוס שקיבל את הכינוי ״מלכת השמיים״ בסביבה.