במהלך הסופ״ש האחרון קורקעו 171 מטוסים מדגם בואינג 737MAX9 בהוראת מנהל התעופה האמריקאי (FAA), לאחר תקרית שבה נתלשה דלת חירום של מטוס מדגם זה של אלסקה איירליינס, בזמן טיסה.

ביום שישי האחרון ביצע מטוס בואינג 737MAX9 של חברת אלסקה איירליינס נחיתת חירום בשדה התעופה הבינלאומי של פורטלנד לאחר שאיבד דלת חירום, חלון ומושב שלא היה מאוייש, בזמן טיסה. תיעודים מטרידים פורסמו ברשתות החברתיות וניתן לראות בהם את אזור דלת החירום חשוף לחלוטין כשמסיכות חמצן תלויות מתקרת התא.

בזמן שחברת התעופה אלסקה איירליינס חוקרת את נסיבות האירוע, החברה החליטה לקרקע באופן זמני את כל 65 מטוסי ה-737MAX 9 שברשותה כדי לבצע בדיקות. מנהלת התעופה האמריקאי (FAA) הודיע כי הוא מורה על פתיחת חקירה מיידית של מטוסי 737MAX9 מסויימים לפני שיוכלו לחזור לטוס. לאחר הודעה זו גם חברת התעופה יונייטד הודיעה על קרקוע כל צי המטוסים מדגם זה, שכולל 79 מטוסים.

בשעות האחרונות הודיעו גם שתי חברות תעופה דרום אמריקאיות, חברת קופה (COPA) מפנמה וחברת אירומקסיקו (AEROMEXICO) הודיעו גם על קרקוע של סה״כ כ-40 מטוסים מדגם זה. ייתכן שבימים הקרובים נראה קרקוע של מטוסים דומים שנמצאים בשימוש של חברות תעופה נוספות ברחבי העולם

מסלול הטיסה של אלסקה איירליינס
מסלול הטיסה של אלסקה איירליינס

טיסת AS1282 של אלסקה איירליינס במטוס בואינג 737MAX (מספר רישום N704AL) המרריאה משדה התעופה הבינלאומי של פורטלנד (PDX) לנמל התעופה הבינלאומי של אונטריו (ONT) עם יותר מ-170 נוסעים ו-6 אנשי צוות על הסיפון. המטוס המריא בשעה 17:06 (זמן מקומי). כארבע דקות לתוך הטיסה, כשהמטוס בגובה 16,000 רגל המטוס החל להנמיך במהירות. בגובה 10,000 רגל, הסתובב המטוס חזרה לכיוון שדה התעופה בפורטלנד ונחת בשלום בשעה 17:27.

בהצהרה רשמית שפרסמה יצרנית המטוסים בואינג נאמר: ״בטיחות היא בראש סדר העדיפויות שלנו ואנו מצטערים מאוד על ההשפעה שהייתה לאירוע הזה על לקוחותינו והנוסעים שלהם. אנו מסכימים ותומכים לחלוטין בהחלטת ה-FAA לדרוש בדיקות מיידיות של מטוסי 737-9 עם אותה תצורה כמו המטוס המושפע. בנוסף, צוות טכני של בואינג תומך בחקירת ה-NTSB בנוגע לאירוע אמש. אנחנו נמשיך בקשר הדוק עם הרגולטור והלקוחות שלנו”.

על פי אתר planespotters, מטוס ה-737MAX שהיה מעורב באירוע הוא מטוס חדש לחלוטין בגיל של חודשיים בלבד. הטיסה הראשונה שלו הייתה ב-15 באוקטובר והוא התחיל לשרת בחברת אלסקה איירליינס ב-11 בנובמבר.  נזכיר שרק בחודש פברואר 2022 הוחזרו מטוסי ה-737Max האחרונים לאוויר, לאחר שקורקעו במשך 5 שנים מאז התאונות המזעזעות של המטוס משנת 2019. יצוין, כי המטוסים שהתרסקו בשנת 2019 היו מדגמי 737MAX8 הקטנים יותר.