לאחר מסע שכלל כ-20 שעות טיסה הגיע אתמול מטוס בואינג 737 של אל על למפעל בואינג בויקטורוויל, קליפורניה, לטובת פעילות תחזוקה. המטוס המדובר הוא מדגם 737-800 בן 22.4 שנים, אחד מ-7 המטוסים המבוגרים ביותר בצי ה-737 של אל על שכולל 25 מטוסים.
בעוד הטווח של מטוס 737-800 עומד על כ-5,800 ק״מ, את המסע לחוף המערבי של ארה״ב, שאורכו בתוואי אופטימלי כ-12,000 ק״מ ביצע צוות הטיסה עם 3 עצירות. המקטע הראשון בטיסת LY303, שארך כ-6 שעות היה מתל אביב לדבלין, יום למחרת המשיך משם בטיסה טראנס אטלנטית של כ-7 שעות דרך גרינלנד לבוסטון ולאחר מכן בטיסה של כ-6 שעות לויקטורוויל.
טרם הגעתו של המטוס לארה״ב הוא פעל בשירות טיסות נוסעים עד ה-21 בדצמבר ומאז לא פעל עד לטיסה לארה״ב ב-7.12. אמנם להבנתנו זו לא הפעם הראשונה שצי ה-737 מגיע לתחזוקה בארה״ב, אך טיסות טראנס אטלנטיות של אל על במטוסי 737 הן מקרה חריג למדי כמובן, שקורה רק במקרים של תחזוקה.
המפעל של בואינג בוויקטורוויל, קליפורניה מוכר כמתקן לאחסון, תחזוקה ובדיקה של מטוסים. לאור העובדה שהמפעל ממוקם במדבר, האקלים הצחיח נחשב לאידיאלי לאחסון מטוסים, שכן הלחות הנמוכה מסייעים במניעת קורוזיה. המפעל מארח לעתים קרובות מגוון דגמי בואינג, כולל מטוסים שהוצאו משירות וממתינים לשיפוץ או למכירה חוזרת, ודגמים חדשים שעוברים בדיקות והתאמה אישית.
למי שזוכר, באותו מפעל של בואינג בויקטורוויל המתין גם מטוס הדרימליינר ה-16 של אל על למסירה. מסירתו של מטוס זה התעכבה מספר שנים במהלך מגפת הקורונה ולאחר מכן כתוצאה מהפסקת המסירות של מטוסי דרימליינר כתוצאה מבעיות איכות. מאז כבר נמסר המטוס לאל על, שמצידה כבר מתכננת להצטייד במטוסים נוספים.
מטוס הבואינג שהגיע לתחזוקה הוא כאמור מדגם 737-800 בן 22.4. המטוס נמצא בשירות אל על מאז שנת 2006 וקודם לכן שירת את חברת התעופה הפולינזית Polynesian Airlines שמאז שינתה את שמה ל-Samoa Airways.
תמונה: דוד דניאל