גם בשלב הזה של המלחמה, חלק מחברות התעופה הזרות ממשיכות לבטל את טיסותיהן מישראל. גם חברות תעופה שמודיעות על כך שיחזרו לטוס לישראל בתאריך מסוים לעיתים דוחות את החזרה בפועל בשל שינוי בהערכת המצב שלהן. אז איך בכל זאת תוכלו לטוס אם הטיסה שלכם בוטלה, מבלי לקנות כרטיס חדש ויקר?

אחד הדברים הכי מבאסים עם טיסות הוא כשהטיסה מתבטלת, במיוחד אם זה קורה בדקה ה-90. זה דורש מהנוסע לקנות כרטיס חדש בחברת תעופה שונה ברגע האחרון במחיר שיהיה לרוב יקר משמעותית מזה שהיה בזמן רכישת הכרטיס המקורי. אז החלטנו להראות לכם שיטה שגם אם לא תעבוד בכל המקרים, שווה מאוד להכיר.

תחילה נסביר כי לחברות תעופה יש אפשרות להעביר נוסעים בין טיסות גם אם הן של חברות אחרות. הבעיה היא שחברות תעופה לרוב יצניעו את האפשרות הזו ביחס לאחרות כמו החזר כספי או ואוצ׳ר שכן מדובר באופציה מאוד מוגבלת ושברוב המקרים גם תעלה לחברת התעופה כסף. חברות התעופה לא מפרסמות ברוב המקרים קריטריונים ברורים מתי תהיו זכאים להעברה לטיסות של חברה אחרת, אבל זו בהחלט אופציה קיימת שצריך לדעת כמה דברים כדי לממש אותה.

אז איך עושים את זה בפועל? הדבר הראשון שאנחנו ממליצים לעשות במידה וטיסה שלכם בוטלה היא לבדוק בעצמכם אלטרנטיבות במנועי חיפוש הטיסות. הכי טוב יהיה לחפש אלטרנטיבות עם זיקה מסוימת – למשל חברת תעופה אחרת באותה ברית תעופה שבה חברת התעופה שהטיסה שלה בוטלה, או יותר מכך תחת אותם בעלים. למצוא חברות תעופה שיש ביניהן הסכמים כאלה ואחרים של העברת נוסעים יהיה כבר יותר מאתגר עד בלתי אפשרי.

השלב השני יהיה ליצור קשר עם חברת התעופה, בעדיפות למוקד שירות הלקוחות המרכזי שלה בחו״ל. כפי שציינו קודם, חברות התעופה והנציגים שלהן לרוב לא יציעו את האפשרות הזו כאופציה ראשונה או בכלל, ועל כן זה יהיה תפקידכם לדרוש את האופציה הזו של העברה לטיסה אחרת. תוכלו להסביר (בנימוס כמובן, תמיד) שאתם חייבים להגיע ליעד באותם תאריכים בדיוק והביטול מייצר לכם קושי מסויים, ובשלב הזה גם תוכלו להציג את האלטרנטיבות שמצאתם מבעוד מועד כדי להקל על הנציג בבדיקה. ייתכן ותצטרכו לבקש לדבר עם מנהל אחראי כדי שהאופציה הזו תעלה.

במידה והתמזל מזלכם, הנציג יבצע לכם הזמנה מחדש בחברת התעופה השנייה ואתם תקבלו מספר הזמנה חדש עם הטיסות החדשות.

כמה דברים שחשוב לדעת לפני שאתם מנסים את השיטה הזו:

  1. במידה ורכשתם כרטיס טיסה מסוכן, הטיפול בכרטיס ובביטול נעשה אך ורק דרך הסוכן, וייתכן שחברת התעופה לא תוכל לסייע ישירות. במקרה כזה תוכלו לבקש מהסוכן לפנות לחברת התעופה לבקש את האלטרנטיבה הזו. במידה והזמנתם את הטיסה דרך סוכנות וירטואלית, ככל הנראה שהן לא יקפצו על הרעיון לסייע בכך.
  2. כפי שהדגשנו קודם לכן, חברת התעופה לא תסכים למהלך הזה בכל מצב ולמעשה ברוב המקרים. כאמור, האופציה הזו של להעביר אתכם לטיסה אחרת עלולה לעלות לחברת התעופה כסף והיא תשמור את האופציה הזו בעיקר לנוסעים במחלקות היוקרה, נוסעים בעלי מעמד גבוה או נוסעים שרכשו כרטיסים בתעריפים יקרים במיוחד, נוסעים ששביעות רצונם חשובה לה במיוחד. עם זאת, ראינו גם לא מעט מקרים שחברות עושות זאת גם במקרים אחרים ולכן תמיד אפשר לנסות.
  3. לאור הפסקת הטיסות של החברות הזרות, יש מספר מצומצם של אלטרנטיבות אליהן ניתן לעבור. עם זאת, ככל שחברות התעופה הזרות ימשיכו לחדש את הטיסות שלהן מתל אביב, יגדל מספר האפשרויות העומד בפניכם.

ניתן דוגמא אישית שלנו עם מקרה שקיבלנו שירות לקוחות מצוין מחברת התעופה דלתא איירליינס. טיסה שלנו עם דלתא מניו יורק לתל אביב במחלקת עסקים נדחתה ב-3 שעות בלבד, אפילו לא בוטלה. מיד כשזה קרה קיבלנו הודעת אימייל שמאפשרת לנו לבחור כל טיסה אלטרנטיבית של חברת תעופה בברית התעופה Sky Team, מבלי שנפנה לשירות אפילו.

ניתן מספר דוגמאות – אם למשל בוטלה לכם טיסה של יונייטד מתל אביב לארה״ב, יונייטד תוכל להעביר אתכם בקלות יחסית לטיסות של קבוצת לופטהנזה, שהיא שותפה של יונייטד בברית התעופה Star Alliance. במידה ובוטלה לכם טיסה של דלתא, ייתכן ותוכלו לעבור לטיסה של חברת אייר פראנס שצפויה לחזור לישראל, שכן בין החברות יש שיתוף פעולה קרוב לצד חברות משותפת בברית התעופה Sky Team.

יש לכם שאלות על השיטה? מוזמנים לשאול בקהילת חדשות תעופה.