אנחנו מניחים שכל הקוראים שלנו שמעו כבר על התקרית שבה נתלשה דלת חירום של מטוס מדגם 737MAX9 של אלסקה איירליינס בזמן טיסה. עכשיו מגיע השלב של פיצוי הנוסעים – כמה פיצוי מקבל נוסע שטס סנטימטרים ספורים מחור בגוף המטוס?

לאחר התקרית במטוס של חברת אלסקה איירליינס קורקעו מאות מטוסים מדגם בואינג 737MAX9 בהוראת מנהל התעופה האמריקאי (FAA), שמאוחר יותר גם הורתה על פתיחת חקירה בנושא למול יצרנית המטוסים בואינג. וכעת, מדיווח של אתר People עולה כי אלסקה איירליינס תציע לכל נוסע בטיסה 1282 פיצוי של 1,500 דולר. בנוסף, קיבלו הנוסעים החזר מלא על הטיסה ויקבלו גישה לפגישות תמיכה בעקבות התקרית הקשה.

חברת התעופה מסרה לאתר פיפל: “אלסקה איירליינס סיפקה החזר מלא לכל נוסע בטיסה 1282. כמחווה מיידית, בתוך 24 השעות הראשונות, סיפקנו גם תשלום של 1,500 דולר במזומן כדי לכסות את כל ההוצאות הנלוות כדי להבטיח שצורכיהם המיידיים יטופלו”. בנוסף ציינו בחברת התעופה כי תתאפשר ״גישה 24/7 למשאבי בריאות הנפש ומפגשי ייעוץ״.

נוסעי הטיסה כמובן לא הסתפקו רק בכך וכבר הוגשו תביעות ייצוגיות ראשונות נגד יצרנית המטוסים בואינג.
שישה נוסעים שהיו על הטיסה הגישו תביעה ייצוגית נגד בואינג בבית המשפט העליון בסיאטל – הקבוצה טוענת לפיצוי על פציעות שנגרמו להם במהלך החוויה הקשה. עורך הדין דניאל לורנס המייצג את הנוסעים, הגיב בהצהרה: ״למרות שכולם שמחים שהצוות עדיין הצליח להנחית את המטוס בשלום, חווית הסיוט הזו גרמה להשלכות כלכליות, פיזיות ורגשיות מתמשכות, שהשפיעו באופן מובן על לקוחותינו, ומהווה סימן מטריד נוסף על הבעייתיות במטוסים מסדרת 737-MAX.” לורנס הוסיף כי יבקשו פיצוי על “מצוקה רגשית”, וציין כי “1,500 דולר לנוסע, עבור מה שיכול היה להיות חווית מוות ואולי אפילו יתואר… כחוויה של כמעט מוות, אינו מספק”.

סיפורים של נוסעים על סיפון הטיסה מתארים את אירועי הזוועה שעברו עליהם. חלקם סיפרו כי שלחו הודעות אחרונות לקרובים אליהם. נוסעים אחרים סיפרו כי ראו נוסע צעיר שחולצתו “נשאבה ממנו ויצאה מהמטוס” בעוד אמו נאחזת בו נואשות. פריטים אחרים, כולל מספר טלפונים חכמים, נשאבו מהמטוס.

נזכיר כי מאז האירוע קרקע מינהל התעופה הפדרלי (FAA) את כל מטוסי ה-737MAX9 עם קונפיגורציות דלתות דומה.