טיסה של חברת התעופה TUI הגיעה ליעדה בפורטוגל 60 שעות לאחר שיצאה לדרכה, במקום 3:30 השעות שאורכת הטיסה בשגרה.

טיסה BY2536 של חברת התעופה TUI המריאה משדה התעופה של מנצ’סטר (MAN) ביום שישי האחרון בשעה 08:48 בבוקר בדרכה לשדה התעופה מדיירה פונצ’ל (FNC), אי פורטוגלי. בשל תנאי מזג האוויר באזור, צוות הטיסה לא יכל להנחית את המטוס במדיירה באותו יום, כך שהטיסה הוסטה לנמל התעופה פורטו סנטו (PXO) באי הסמוך לפונצ׳ל לשהיית לילה. למחרת, המטוס המריא למדיירה, אך שוב בשל מזג אוויר בעייתי הטיסה הופנתה לשדה תעופה בטנריף (TFS).

ניסיונות הנחיתה בפונצ׳ל
ניסיונות הנחיתה בפונצ׳ל

לאחר המתנה של כארבע שעות בשדה התעופה בטנריף, חזרו צוות הטיסה לניסיון נחיתה נוסף בפונצ׳ל שלא צלח. במקרה הזה המטוס שהה באוויר כשלוש שעות, ולאחר שהקיף את האי חזר לנחות בטנריף לשהיית לילה נוספת. בסופו של דבר נחתה הטיסה במדיירה ביום ראשון בשעה 21:26, כמעט שלושה ימים לאחר מועד ההמראה. הטיסה הופעלה על ידי מטוס בואינג 737-800 בן 10 שנים (רישום: G-TAWM), בתצורה של 189 מושבים במחלקת תיירים.

האירוע הזה אינו מקרי. שדה התעופה בפונצ׳ל מככב באופן מסורתי ברשימת חמשת שדות התעופה הכי מורכבים לנחיתה בעולם. שדה התעופה שוכן בין הרים גבוהים והאוקיינוס ​​האטלנטי, שילוב שיוצר תנאי רוח סוערים ובלתי צפויים. הטייסים שנוחתים באזור צריכים להפגין מיומנות ודיוק ייחודיים כדי לנווט את דרכם דרך תנאי מזג האוויר הייחודיים שנוצרים במקום ומשתנים במהירות. טייסים נדרשים לעבור הכשרה ייעודית כדי לנחות בשדה תעופה זה.

למעשה הרשת מלאה בסרטונים של ניסיונות נחיתה באי שחלקם נגמרים בכך שהנחיתה מבוטלת וצוות האוויר מחליט לבצע הקפה נוספת ולחזור לנחיתה מחדש.

על פי הדיווח על המקרה שפורסם באתר simpleflying, חלק מהנוסעים שהבינו שהם צפויים להגיע למדיירה באיחור משמעותי, החליטו בסופו של דבר שהם לא רוצים לטוס יותר, אבל חברת התעופה עמדה על כך שהם ימשיכו על פי המסלול המקורי למדיירה.