חברת הלואו קוסט ההונגרית וויז אייר (Wizz Air) מודיעה היום באופן רשמי על חזרתה לישראל החל מחודש מרץ 2024.

חברת וויז אייר תחזור לטוס מישראל החל מה-1.3.2024 והיא תפעיל תחילה לוח טיסות מצומצם שיכלול 3 טיסות שבועיות לנמל הבית שלה בבודפשט וליעדים נוספים כולל לונדון, רומא, קרקוב, בוקרשט וסופיה. וזאת לאחר שחברת הלואו קוסט לא טסה לישראל כמעט מתחילת מלחמת חרבות ברזל. ניתן להעריך כי במידה וחברת התעופה אכן תחדש את טיסותיה לישראל, היא תגביר את תדירות הטיסות תוך זמן קצר.

מדובר בחברת האולטרה לואו קוסט הראשונה שמודיעה על חזרתה לישראל מבין שלושת חברות התעופה שפעלו בישראל לפני המלחמה, לצד ריינאייר ואיזיג׳ט.חזרתם של חברות הלואו קוסט משמעותית מאוד בהורדת מחירי הטיסות שטיפסו בתקופה האחרונה מעלה ככל שהביקוש עלה אך נותר היצע מצומצם.

על פי הערכות של גורמים בענף, ייתכן כי ריינאייר תודיע בקרוב גם היא על חזרה לישראל. בהקשר זה יצוין כי ריינאייר עדיין מוכרת כרטיסים לחודש פברואר הקרוב, שבועיים מהיום. כמו כן, נוסעי החברה הבחינו כי בימים האחרונים החברה אפילו הוסיפה תדירויות של טיסות מתל אביב בחודש פברואר, מהלך שלא נשמע הגיוני עבור חברה שצפויה לבטל את טיסותיה מתל אביב.

בשלב הנוכחי מדובר בעיקר בספוקלציות באשר לחזרתה של ריינאייר ולא ניתן להעריך מה יקרה בפועל. גם ביחס לחברת וויז אייר שאמנם מודיעה רשמית על חזרה יתכנו שינויים ודחיות לאור שינויים בתמונת המצב המקומית בישראל.