חברת התעופה ארקיע מודיעה היום על הוספת מחלקת פרימיום בטיסות החברה לסרי לנקה.

חברת ארקיע הודיעה כי תוסיף מחלקת פרימיום חדשה בקו הטיסות החדש של החברה שצפוי להתחיל לפעול בחודש פברואר הקרוב. על פי ארקיע, השירות החדש יכלול תור צ׳ק אין מקוצר, כניסה לטרקלינים, ישיבה בקדמת המטוס במחלקה שתופרד ממחלקת תיירים בוילון, מושב אמצעי ריק בין הנוסעים, 2 ארוחות משודרגות במהלך הטיסה, ערכת נוחות וכן שתיה חריפה ויינות. המחיר לשדרוג יתחיל ב-300$ לכוון והנוסעים יהיו זכאים לכבודה של 20 ק״ג.

מחלקת פרימיום חדשה בארקיע
מחלקת פרימיום חדשה בארקיע. תמונה: יח״צ

מטוס ה-A321neoLR בו יוצע השירות החדש לא יעבור שינוי פנימי משמעותי והמושבים במחלקת הפרימיום יהיו זהים לאלו שבמחלקת תיירים, אך כאמור המושבים האמצעיים בכל שלישיית מושבים יהיו חסומים, כך שלכל נוסע יהיה מושב פנוי בסמוך אליו. מדובר בקונספט דומה לזה של מחלקות העסקים של חברות התעופה האירופאיות בטיסות פנים באירופה.

מחלקות הפרימיום הפכו לנפוצות למדי בקרב חברות התעופה ברחבי העולם, וזאת בהתאם לביקוש גובר מצד לקוחות שמחפשים מוצרי טיסה משודרגים, אך לא רוצים להשקיע במחירים הגבוהים של מחלקת עסקים. כזכור, גם אל על הציגה בשנים האחרונות מחלקת פרימיום משודרגת במטוסי ה-787 וישראייר גם הוסיפה מחלקת עסקים מצומצמת, אך במחירים שקרובים יותר לאלו של מחלקת פרימיום.

כזכור, חברת התעופה ארקיע צפויה להפעיל החל מה-6 לפברואר טיסות ישירות לסרי לנקה. על פי מייק חומוצאני, סמנכ”ל המסחר של ארקיע, תחילה תופעל טיסה שבועית אחת בקו זה ולקראת פסח תגביר חברת התעופה את התדירות ל-2 טיסות שבועיות.

ארקיע תפעיל את הטיסות עם עצירת תדלוק של 45 דקות בסיישל. זאת למרות שטווח הטיסה של מטוסי ה-A321LR עומד על כ-7,400 ק״מ לעומת מרחק של כ-5,400 ק״מ בלבד בין המדינות בתוואי מסלול אופטימאלי. זאת ככל הנראה לאור סירוב עומאני למעבר של חברות התעופה הישראליות בשטחה, מה שמאלץ אותן לטוס למזרח דרך הים האדום במסלול ארוך יותר.

תמונה: דוד דניאל.