חברת אל על הודיעה על חידוש קו הטיסות הישיר מתל אביב לטוקיו והפיכתו לקו קבוע ומאז מחירי הטיסות הישירות מטפסים. חזרתן של חברות התעופה הזרות לישראל מוריד קצת את המחירים, אבל עם קאצ׳.
בתחילת חודש ינואר הודיעה חברת אל על שקו הטיסות הישיר בין תל אביב לטוקיו יחזור לפעילות וכן יהפוך לקו במתכונת שנתית קבועה, במקום מתכונת עונתית. מאז ההודעה על חידוש הקו, מחירי הטיסות של אל על הספיקו כבר להאמיר לכדי 1,500-3,300$ עבור כרטיס הלוך ושוב במחלקת תיירים בתעריף לייט, כלומר ללא כבודה (טרולי בלבד) או הושבה בחודשים מרץ-אפריל המבוקשים.
אל על היא חברת התעופה היחידה שמציעה טיסות ישירות מתל אביב ליפן, אבל גם אחת מחברות התעופה היחידות כיום שמציעות טיסות עם זמן טיסה סביר. בעוד הטיסות עם אל על אורכות כ-11 שעות, הטיסות עם רוב חברות התעופה הזרות כוללות קונקשנים ארוכים וזמן טיסה כולל, לפחות בכיוון אחד, של מעל ל-20 שעות. גם חברות התעופה האמירתיות נכון לעכשיו לא מציעות קונקשנים אטרקטיביים במיוחד לשני הכיוונים (אך כן מציעות תוכנית קונקשנים עם שהייה במלון ללא עלות).
ולמרות זאת, חזרתן של חברות התעופה הזרות לטוס מישראל עוזרת להוריד במעט את מחירי הטיסות הגבוהים ליפן. בעוד רוב חברות התעופה הזרות מציעות טיסות לטוקיו במחירים גבוהים למדי בשל ביקוש גבוה, קבוצת לופטהנזה שחזרה לטוס לישראל זה מכבר, מציעה נכון לעכשיו מחירים אטרקטיביים. כך למשל מציעה חברת סוויס נכון לעכשיו טיסות מתל אביב לטוקיו, דרך ציריך, החל ממחיר של 725$ בחודש מרץ. בחודש מאי מציעה חברת אוסטריאן טיסות לטוקיו דרך וינה החל מ-722$. מעבר למחיר האטרקטיבי, המחיר עם קבוצת לופטהנזה כולל כבודה. מבדיקה אקראית במערכת ההזמנות מצאנו שעם חברת סוויס נהיה זכאים במחיר הבסיס ל-2 מזוודות של 23 ק״ג.
החיסרון הברור לטיסות של קבוצת לופטהנזה נוגע למסלול הטיסה ההפוך למזרח דרך אירופה, שמאריך את זמן הטיסה עוד חסרון משמעותי נוגע לזמני קונקשנים ארוכים בחלק מהמקרים שניתן לנצל לטיול ביעד הביניים. פתרון זה מומלץ למי שלא חושש מקונקשנים ארוכים ורוצה לחסוך בעלות הטיסה כמה שאפשר.