חברת התעופה אתיופיאן איירליינס מודיעה על רכש של 8 מטוסי בואינג 777-9, הגרסא הגדולה יותר במשפחת מטוסי ה-777X. כמו כן הודיעה יצרנית המטוסים בואינג כי הוסכם על אופציה לרכישה של עד 12 מטוסים נוספים מדגם זה. מטוסי ה-777-9 יאפשר לחברה להמשיך בתנופת הצמיחה שלה בזכות קיבולת נוסעים מהגדולות הקיימות בשוק של עד 426 מושבים וטווח של 13,510 ק”מ.

אתיופיאן איירליינס מצטיידת במטוסי 777-8 בגרסאת המטען
אתיופיאן איירליינס מצטיידת במטוסי 777-8 בגרסאת המטען. תמונה: בואינג

נזכיר כי חברת אתיופיאן הייתה גם חברת התעופה הראשונה באפריקה להזמין מטוסי 777-8F, גרסאת המטען היחידה במשפחת מטוסי ה-777X. כמו כן נזכיר תהליך פיתוח, שטרם נכנס לייצור סדרתי, ממשיך להתעכב, כאשר מסירות ראשונות של מטוסי 777-9 צפויות לשנת 2025, באיחור של חמש שנים מהמועד המקורי.

הזמנה זו מצטרפת להזמנות קודמות של חברת התעופה האפריקאית מבואינג בשנת 2023, כולל הזמנה של 11 מטוסי בואינג 787 דרימליינר ו-20 מטוסי 737MAX, כחלק מהגדלת וחידוש צי המטוסים של חברת התעופה.  חברת אתיופיאן איירליינס מפעילה צי מטוסים רחבי גוף משולב של דגמי בואינג ואיירבוס. רוב הצי מורכב ממטוסי בואינג, כולל 29 מטוסי 787 דרימליינר, 20 מטוסי 777 ושלושה מטוסי 767. לצידם מפעילה החברה צי של 20 מטוסי איירבוס A350-900.

אתיופיאן איירליינס היא חברת התעופה הגדולה ביותר באפריקה עם מרכז פעילות (האב) משמעותי באדיס אבבה שמאפשר טיסות קונקשן, בין היתר מישראל ליעדים בצפון אמריקה ואפילו במזרח. על פי התחזית של בואינג, צפויה צמיחה בתעבורה האווירית השנתית של אפריקה בשיעור של יותר מ-7% עד 2042 – שיעור הצמיחה השלישי בגובהו ומעל הממוצע העולמי של כ-6%.

נזכיר כי חברת אתיופיאן איירליינס הייתה מחברות התעופה הזרות הראשונות לחזור לטוס לישראל מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, לאחר תקופה קצרה של הפסקת הטיסות. מאז חזרתה ממשיכה החברה להגדיל את מספר הטיסות שלה מישראל, עד כדי 10 טיסות שבועיות כיום. בשגרה הפעילה החברה בשיא עד 2 טיסות יומיות מתל אביב.