בתחילת חודש מרץ חזרה לטוס לישראל חברת התעופה הלאומית של הודו, אייר אינדיה, לאחר תקופת היעדרות במהלך מלחמת חרבות ברזל. תחילה תפעיל החברה 3 טיסות שבועיות מתל אביב לדלהי בימים ראשון, שלישי וחמישי במטוסי בואינג 787 דרימליינר.

מעבר לטיסות ישירות בין תל אביב ודלהי, מציעה חברת אייר אינדיה טיסות קונקשן מתל אביב למזרח עם עצירה בדלהי. חזרתה של אייר אינדיה לישראל מהווה בשורה לצרכנים שכן היא מכניסה תחרות נוספת לקווי הטיסה למזרח שנשלטים היום באופן כמעט בלעדי על ידי אל על, עם הטיסות הישירות לבנגקוק וטוקיו, ואמירייטס (דרך חברת הבת פליי דובאי) שמציעה טיסות קונקשן נוחות למספר גדול של יעדים במזרח ואוסטרליה דרך דובאי.

טיסות לבנגקוק דרך דלהי עם אייר אינדיה בחודש מאי
טיסות לבנגקוק דרך דלהי עם אייר אינדיה בחודש מאי

כך למשל מציעה אייר אינדיה את המחירים הטובים ביותר לטיסות מתל אביב לבנגקוק בחודשי האביב. בחודש מאי מציעה חברת התעופה ההודית נכון לעכשיו טיסות לבנגקוק בחודש מאי עם קונקשן של 4-5 שעות, החל מ-687$. היתרונות של אייר אינדיה כוללים את האפשרות לשלב טיסת הלוך מתל אביב לבנגקוק, יחד עם טיסת חזור מפוקט לתל אביב דרך דלהי.  כמו כן, תעריף הבסיס של אייר אינדיה כולל 2 מזוודות של 23 ק”ג לכל נוסע, בנוסף לתיק יד עד 8 ק”ג. הטיסות של אייר אינדיה בין תל אביב להודו מתבצעות בנתיב הקצר מעל סעודיה ועומאן, כך שזמן הטיסה לדלהי עומד על כ-5.5 שעות.

כפי שפרסמנו פה בעבר, מדי פעם אייר אינדיה מפרסמת מחירי ״כסאח״ מתל אביב למזרח. כך למשל באוגוסט האחרון מכרה אייר אינדיה טיסות הלוך ושוב לבנגקוק החל מ-604$, לסיאול החל מ-523$ וסינגפור החל מ-572$. זאת בזמן שהמתחרים מכרו טיסות לאותם יעדים במחירים יקרים יותר בעשרות אחוזים, ולעיתים אף במחיר כפול. החסרון בחלק מהמקרים היה בדמות קונקשנים ארוכים, זאת כאשר  קונקשן מעל 12 שעות בהודו, או יציאה מהשדה, דורשים ויזה להודו.

אמנם היסטורית חברת אייר אינדיה לא נחשבה לחברה מצטיינת באיכות המוצר והשירות ללקוח, אך לאחר רכישת החברה על ידי תאגיד טאטא ההודי עוברת החברה מהפך מקצה לקצה, כשמטרת החברה להפוך לאחת מחמש חברות התעופה המובילות בעולם. חלק קטן מהצעדים שבוצעו עד כה: רכש מטוסים ענק (470 מטוסים), הצגת מיתוג חדש לחלוטין, הצגת מחלקות שירות חדשות לחלוטין ומפנקות (ראשונה, עסקים, פרימיום ותיירים), הטמעת עמדות צ׳ק אין ושליחת מזוודות עצמאית, מערכת שדרוגים חדשה ועוד הרבה מהלכים. לאחרונה גם המריא לראשונה מטוס איירבוס A350 ראשון של החברה עם מחלקות הושבה חדשות ומרשימות.