חברת התעופה האמריקאית דלתא איירליינס מודיעה היום על כוונתה לחדש את טיסותיה לתל אביב החל מה-7 ביוני 2024.

תחילה צפויה דלתא לחדש רק את הטיסות שלה לניו יורק, עם טיסה יומית אחת לתל אביב מניו יורק-JFK. הקו יופעל כמו בעבר במטוסי איירבוס A330-900neo, עם מחלקות הדגל של החברה, ויוסיף על פי הצהרת החברה כ-4,000 מושבים שבועיים בקו ניו יורק-ת”א-ניו יורק. בשלב הנוכחי לא הודיעו החברה על חזרה לפעילות בקווים אחרים שהפעילה החברה בעבר, כמו הקווים בין תל אביב לאטלנטה ובוסטון.

בדלתא מספרים כי ההחלטה להפעיל מחדש את השירות לתל אביב, שהושהה זמנית באוקטובר, מגיעה לאחר הערכת סיכונים ביטחונית מקיפה של החברה וכן כי החברה ממשיכה לעקוב מקרוב אחר המצב בישראל בשיתוף עם גורמים ממשלתיים ופרטיים. בהקשר זה חשוב להדגיש כי גם לאחר ההודעה הרשמית קיים סיכון מסוים בהזמנת טיסות, במיוחד בהינתן העובדה שמדובר בעוד זמן רב מעכשיו.

נזכיר כי בתחילת חודש מרץ חידשה גם חברת התעופה האמריקאית יונייטד את טיסות החברה בין תל אביב לני יורק (EWR), עם טיסה יומית בין היעדים. כך שנכון לעכשיו, בחודש יוני יחזרו לטוס לישראל שלושת החברות המשמעותיות שפעלו בקו תל אביב-ניו יורק (אל על, יונייטד ודלתא). בדקנו כמה יעלה כרטיס הלוך ושוב במחלקת תיירים עם כל חברה בחודש יוני.

את התעריפים הזולים ביותר מציעה כרגע דלתא, עם כרטיס טיסה הלוך ושוב החל מ-969$. הסיבה היא ככל הנראה העובדה שהחברה הודיעה רק היום על חזרתה לישראל, וככל שהנוסעים יזמינו מושבים, המחירים ייתקרו בהתאם. אחרי דלתא נמצאת אל על, עם מחירים שמתחילים ב-1,125$, אך ברוב המקרים נמכרים בטווח שבין 1,300-1,800$. את המחירים היקרים ביותר מציעה כרגע חברת יונייטד, כאשר כרטיסי הלוך ושוב שמתחילים במחיר של 1,982$ במחלקת תיירים.

כזכור, לא מזמן נכנס לתוקף הסכם שיתוף הקוד (Code Share) בין דלתא ואל על שמאפשר ללקוחות של שתי החברות להזמין ולצבור נקודות בטיסות של החברה השנייה. בנוסף, הנוסעים של אל על יכולים להזמין בכרטיס אחד טיסת אל על משולבת עם טיסת המשך בתוך ארה״ב של דלתא ליעדים השונים של החברה.