חברה התעופה וויז אייר צפויה להוסיף בהדרגה יעדי טיסה רבים מישראל, בנוסף ללוח הטיסות המצומצם שמפעילה כיום מישראל. קווים נוספים של החברה צפויים להתחיל לפעול כבר בסוף החודש הנוכחי.

כזכור, חברת וויז אייר הייתה חברת האולטרה לואו קוסט הראשונה להודיע כי תחזור לטוס לישראל, מהלך משמעותי ביותר לשוק המקומי. תחילה הודיעה החברה כי תחזור להפעיל לוח טיסות מצומצם החל מחודש מרץ שיכלול 3 טיסות שבועיות מתל אביב לנמל הבית שלה בבודפשט וליעדים נוספים כולל לונדון, רומא, קרקוב, בוקרשט וסופיה.

כעת נודע לנו כי החברה מתכוונת להרחיב את פעילותה בישראל בהדרגה כבר מסוף החודש הנוכחי. תחילה צפויה החברה להוסיף בסוף חודש מרץ/תחילת אפריל טיסות מתל למספר יעדים, ביניהם יעדים מבוקשים בקרב הקהל הישראלי:

  • אתונה – 2 טיסות שבועיות בימים ראשון וחמישי
  • לונדון גטוויק – 3 טיסות בשבוע בימים שני, רביעי ושבת
  • וינה – 3 טיסות שבועיות בימים ראשון, שלישי וחמישי
  • ורשה – 4 טיסות שבועיות בימים ראשון, שלישי, חמישי ושבת
  • אבו דאבי – 5 טיסות שבועיות בימים ראשון, שלישי, רביעי, חמישי ושבת
  • מילאנו – 2 טיסות שבועיות בימים שני ורביעי
  • וילנה – 2 טיסות שבועיות בימים רביעי ושבת
  • לרנקה – 3 טיסות שבועיות בימים שני, רביעי ושישי

סה״כ תוסיף החברה כ-24 טיסות שבועיות מתל אביב, כלומר 11,472 מושבים (הלוך ושוב), כאשר טיסות מתל אביב ליעדים אלו כבר זמינות באתר החברה.  בנוסף, מסתמן כי אם הכל ילך כשורה, החברה מתכננת להחזיר את הטיסות למספר יעדים נוספים בחודש יוני הקרוב. בין היעדים נכללים קלוז נפוקה, דברצן, הרקליון, יאשי, בורגס, סנטוריני ורודוס. גם היום חשוב להגיד שלמרות האופטימיות והחזרה ההדרגתית של החברה לישראל, קשה לומר בוודאות האם אכן טיסות אלו יצאו לפועל וגם היום קיים סיכון מסוים בהזמנה של טיסות עתידיות.

מדובר בהתפתחות משמעותית כחלק מחזרתן של חברות האולטרה לואו קוסט לישראל ומהלך נוסף בהורדת מחירי הטיסות מישראל. לצערנו בשלב הזה תוספת הטיסות לא מביאה עמה בשורה משמעותית בגזרת המחיר לנוסעים, אשר יתקשו למצוא את מחירי ה״מציאה״ שראו בעבר, לפחות בחודשים הקרובים.

הסיבה היא שככל הנראה הביקוש גובר גם עתה על ההיצע, זאת בין היתר בשל התעקשותה של שחברת ריינאייר לבטל את כל טיסותיה מישראל כל עוד טרמינל 1 נשאר סגור, לצד ״חשדנות״ של הקהל הישראלי בהזמנת כרטיסי טיסה מחברות הלואו קוסט לאור השינויים התכופים במדיניות הטיסה שלהן לישראל.

נזכיר, כי בשבוע שעבר הודיעה גם חברת איזיג׳ט כי תחזור לפעול בישראל כבר ב-25 במרץ תחילה עם לוח טיסות מצומצם שיכלול בשלב ראשון טיסות מישראל ללונדון (לוטון), אמסטרדם, ברלין, באזל, ז’נבה ומילאנו.