משרד התחבורה מודיע היום כי לאור הצפי לגידול בהיקף הפעילות של נתב”ג בקיץ – טרמינל 1 יחזור לפעילות החל מהאחד ביוני.

כזכור, טרמינל 1 נסגר בתחילת מלחמת חרבות ברזל בעקבות צמצום משמעותי בהיקף הטיסות מישראל. במשרד התחבורה מסבירים גם כי עם תחילת המלחמה גוייסו למילואים קרוב ל-600 עובדי רש”ת, מתוכם מאות אנשי ביטחון. לאור כל זאת התקבלה החלטה לחסוך במשאבים ולרכז את כלל הפעילות התעופתית, הבינ”ל והפנים ארצית בטרמינל 3.

ההנחייה לפתיחת הטרמינל הועברה ממשרד התחבורה לרשות שדות התעופה. עם זאת, יצוין כי הנחיה קודמת שהעביר המשרד להוריד את גובה האגרות בטרמינל 3 עבור חברות הלואו קוסט לא בוצעה בפועל. ברקע לכל זאת, ההחלטה של ריינאייר להשהות את פעילותה בישראל לאור אגרות הפעילות הגבוהות יותר שנגזרו עליה כתוצאה מהפעילות בטרמינל 3.

למרות חזרתה של וויז אייר לפעילות בישראל וכן ההודעה של איזיג׳ט כי תחזור לפעול בשוק המקומי כבר השבוע, נראה כי מחירי טיסות הלואו קוסט עדיין גבוהים למדי. נכון לעכשיו היצע הטיסות והמושבים הזמין מישראל עדיין נמוך משמעותית מהמצב לפני המלחמה, למרות ביקוש גובר, מה ששומר את מחירי הטיסות גבוהים למדי. ככל שחברות הלואו קוסט יחזרו לפעילות יציבה בישראל, נראה ירידה של המחירים, להערכתנו רק לקראת סוף השנה הנוכחית.

על פי משרד התחבורה, במהלך חודשי הקיץ צפויות לפעול בנתב”ג למעלה מ-60 חברות תעופה בינ”ל שיטוסו ליותר מ-100 יעדים. מספר הנוסעים היומי בחודשי הקיץ צפוי לעמוד על כ-70,000 נוסעים, זאת לעומת כ-35,000 נוסעים כיום.