חברת התעופה אוסטריאן איירליינס קיבלה לפני יומיים מטוס רחב גוף ראשון מדגם בואינג 787. מטוס הדרימליינר הראשון של אוסטריאן צפוי להכנס לשירות לראשונה באמצע חודש יוני בקו הטיסות של החברה בין וינה לניו יורק (JFK) והחל מה-1 ביולי גם בטיסות מוינה לשיקאגו (ORD). עוד קודם לכן תפעיל אוסטריאן במהלך חודש יוני מספר ״טיסות היכרות״ של המטוס החודש בין וינה לברלין ודיסלדורף.

מחלקת עסקים במטוס ה-787 הראשון של אוסטריאן איירליינס
מחלקת עסקים במטוס הדרימליינר הראשון של אוסטריאן איירליינס

הדרימליינר הראשון של אוסטריאן הוא מטוס מדגם 787-9 בן 4.4 שנים שהיה קודם לכן בשימוש חברת הסטארט אפ הוייטנאמית Bamboo Airways. המטוס החדש של אוסטריאן נחת בוינה לראשונה ב-26.3 כשהוא עדיין נושא את הצביעה של חברת התעופה הוייטנאמית. גם תצורת הפנים של המטוס צפויה להישאר זו של הבעלים הקודמים עם 294 מושבים ב-3 מחלקות שירות (26 במחלקת עסקים, 21 בפרימיום ו-247 בתיירים). מדובר במוצרים יוקרתיים למדי, כך שלנוסעים צפויה חוויית טיסה משודרגת.

אוסטריאן איירליינס החלה בתכנית מודרניזציה והרחבה משמעותית של צי המטוסים שלה עם רכש של 11 מטוסי בואינג 787-9 דרימליינר שצפוים להכנס לשירות בין השנים 2024 ו-2028. מטוסים חדישים אלה יחליפו את מטוסי הבואינג 767-300ER והבואינג 777-200ER המזדקנים של אוסטריאן.

מדובר במהלך משמעותי שכן מדובר במטוס רחב הגוף המודרני הראשון שתפעיל חברת אוסטריאן. צי המטוסים רחבי הגוף של אוסטריאן נחשב לצי שמבוסס על מטוסי בואינג מיושנים, כולל שלושה מטוסי בואינג 767 בגיל ממוצע של 24.5 שנים ושישה מטוסי 777-200 בגיל של 23.3 שנים.

בדומה למטוס הראשון, גם מטוס הדרימליינר השני שתקבל אוסטריאן יהיה מטוס של Bamboo Airways לשעבר, שנפרדה מכל מטוסי ה-787 שלה כחלק מתהליך בנייה מחדש של החברה. לאחר מכן חמישה מטוסים נוספים צפויים להגיע לחברה מצי המטוסים הקיים של חברת לופטהנזה.