חברת האשראי כאל שמנפיקה כרטיסי אשראי Fly Card של מועדון הנוסע המתמיד, החלה בימים האחרונים לעדכן את מחזיקי כרטיס אשראי פליי קארד על הרעה צפויה בתנאי השימוש של כרטיס האשראי החל מה-1.5.24.

כרטיס Fly Card הוא כרטיס האשראי של מועדון הנוסע המתמיד של אל על. הכרטיס מאפשר לצבור נקודות ולממש אותן עבור כרטיסי טיסה, שדרוגים בטיסה, מוצרי צרכנות ובעוד דרכים. כרטיס האשראי מאפשר לצבור נקודות בשימוש היום יומי, בנוסף לצבירה מטיסות, ובחלק מהמקרים גם לשפר את מהירות הצבירה בטיסות. את כרטיס האשראי מנפיקות חברות האשראי כאל (בעבור כרטיסי פליי קארד מאסטרקרד/דיינרס) ואמריקן אקספרס.

חברת כאל החליטה על שינוי תנאי הכרטיס החל מה-1.5. ראשית צפויה לעלות עמלת המרת המט״ח בכרטיסי אשראי Fly Card ומעתה תעמוד על 2.5% בכרטיס הבסיס (במקום 1.4%) ו-1.8% בכרטיס אשראי פליי קארד פרימיום, במקום 1.2% כמו המצב כיום.

כמו כן, מודיעים בכאל כי יגבו עמלת עסקאות במט”ח גם עבור עסקאות זיכוי, כלומר קבלת תשלום על ידי מחזיק הכרטיס. העמלה לא תגבה בעסקאות זיכוי ששודרו ע”י בתי העסק כביטול עסקה ובעסקאות זיכוי שעומדות בכל התנאים הבאים: הסכום, המטבע ובית העסק זהים לעסקת חיוב מקורית שעדיין לא הוצגה לחיוב בחשבון הבנק שלך.

מדובר בהרעת תנאי השימוש בכרטיס האשראי דווקא באחד התחומים שהכי מקושרים לכרטיס: רכישות בחו״ל. החלטה מוזר, בעיקר לאור העובדה שכיום ניתן להנפיק בקלות יחסית כרטיסי אשראי עם עמלת המרה של 1%. בכאל ככל הנראה מעריכים שמחזיקי כרטיס הפליי קארד לא ינטשו את השימוש בו בגלל עמלת המרת המט״ח אלא יספגו את ההפרש כדי להמשיך לצבור ולממש נקודות והטבות בטיסות אל על.

לשם ההמחשה, בעבור ההוצאה הממוצעת של נוסע לחו״ל, שעומדת על כ-2,200$ (כ-8,100 ש״ח), ההבדל עבור מחזיקי כרטיס הפרימיום יעמוד על כ-48 ש״ח. כלומר, לאחר השינוי ישלם הנוסע כ-145 ש״ח עמלת המרה, במקום כ-97 ש״ח במצב כיום. יצוין כי השינויים לא יובילו לפגיעה בתנאי השימוש השוטף בכרטיס בישראל. כמו כן, לא יהיה שינוי בהיבט של צבירת ומימוש נקודות הנוסע המתמיד.

נזכיר כי על פי הדו״חות הכספיים של אל על, ישנם כיום כ-3 מיליון חברים במועדון הנוסע המתמיד, ועל פי פרסומים כ-380,000 מחזיקי כרטיס אשראי Fly Card.

תגובת מועדון הנוסע המתמיד: בעקבות עדכון תעריפון העמלות של חברת כאל, יעודכנו עמלות המרת המט”ח בכרטיסי האשראי של Fly Card. גובה העמלה בכרטיסי הפרימיום יעמוד מעתה על 1.8% ובכרטיסי הברונזה על 2.5%. גם לאחר העדכון, כרטיסי האשראי FlyCard ממשיכים להציע עמלות המרת מט”ח מהנמוכות שיש בשוק, לצד יתרונות נוספים שהוא מעניק ברכישה במט”ח – בהם צבירה מואצת של נקודות: נקודה על כל 3 שקלים, לעומת נקודה על כל 4 שקלים ברכישה בשקלים (בכרטיסי פרימיום).