לאחרונה הודיע על התפטרותו מנכ”ל בואינג, דייב קלהון, כשברקע מתמודדת יצרנית המטוסים האמריקאית עם חשש גובר סביב בטיחות מטוסי הנוסעים שלה. מנכ”ל ריינאייר, שנחשב לקול בולט בעולם התעופה מביא גם הוא את עמדתו בנושא ומציין כי חברת הלואו קוסט הביעה בפני בואינג את דאגותיה לגבי איכות מטוסי החברה.

בראיון ל-CNN טען מייקל או’לירי כי בין השנים 2022-2023 החלו לצוץ בעיות איכות עם מטוסי בואינג. בין היתר מציין מנכ״ל חברת הלואו קוסט: ״מצאנו דברים קטנים כמו מפתחות ברגים מתחת לפאנלים, ידיות מושב חסרות, דברים כאלה”. בהקשר זה ציין מנכ״ל בואינג כי “זה מראה על חוסר תשומת לב לפרטים ובעיות איכות בבואינג”.

ריינאייר נחשבת ללקוח בולט במיוחד של יצרנית המטוסים, עם צי של כמעט 600 מטוסי בואינג, ומאות נוספים בהזמנה. או’לירי ציין שבריינאייר החלו להבחין בבעיות במטוסי בואינג במהלך מגיפת הקורונה  וכן כי חברת התעופה עמדה בקשר רצוף בנושא עם הדרגים הבכירים ביותר בבואינג, כדי להביע את דאגותיה. או׳לירי סיכם כי החברה טוענת כבר במשך 18 חודשים כי מאז מגפת הקורונה בקרת האיכות בבואינג טעונה שיפור.

או׳לירי חשף גם שלוקח לריינאייר 48 שעות לבדוק מטוסים חדשים שנמסרים מבואינג, בדיקה שנעשית בהאנגרים של החברה בדבלין. עם זאת, באמירה מעט אופטימית מציין אולירי כי המצב ״משתפר״ והוסיף כי 12 מטוסי בואינג שנמסרו לחברת התעופה בין אוקטובר לדצמבר היו “המשלוחים הטובים ביותר שקיבלנו מבואינג”.

כאמור, מנכ”ל בואינג, דיוויד קלהון, הודיע כי יתפטר מתפקידו בסוף השנה. גם ראש חטיבת המטוסים המסחריים, סטן דיל, יפרוש מתפקידו ויוחלף על ידי סמנכ”לית התפעול סטפני פופ. ריינאייר פרסמה הודעה רשמית המברכת על השינויים ה״הכרחיים״ בבואינג. בחברה ציינו כי הם מצפים להמשיך לעבוד עם מנכ״ל בואינג היוצא קלהון ומנכ”לית התפעול סטפני פופ במטרה לצמצם את העיכובים באספקת בואינג 737, מה ש״מאט את הצמיחה של Ryanair עד 2024״.

נזכיר כי בחודש מאי 2023 הודיעה חברת ריינאייר (Rayair) על הזמנה של עד כ-300 מטוסי בואינג  737MAX. בתוך כך הודיעה החברה על רכישה של 150 מטוסי בואינג 737-10 עם אופציה לרכישה של עוד 150 מטוסים מדגם זהה. מדובר בהזמנה הגדולה ביותר של מטוסי בואינג 737 של חברת ריינאייר.

בואינג חזרה לכותרות (ולא לטובה) ב-5 בינואר עם המקרה של נפילת דלת מטוס בואינג 737MAX9 בזמן טיסה של חברת אלסקה איירליינס.  חודשיים לאחר מכן, נפל צמיג ממטוס בואינג לאחר ההמראה בנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו וכאילו שזה לא הספיק לחברה, 50 אנשים נפצעו על סיפון מטוס דרימליינר של בואינג בעקבות צניחה פתאומית של מטוס 787, מקרה שהתברר לבסוף כטעות אנוש.