בשבועות האחרונים החלו לחזור חברות האולטרה לואו קוסט לטוס לישראל בהדרגה. ראשונה הייתה וויז אייר שהודיעה שתחזור לטוס לישראל, אחריה ריינאייר שמאז שינתה את דעתה ובסוף גם איזיג׳ט וטראנסביה, רובן תחילה עם לוח טיסות מצומצם, ואפילו מאוד, ביחס לתקופה שלפני המלחמה.

בשלב הזה, בעיקר בשל היצע טיסות מצומצם, מחירי טיסות הלואו קוסט נשארים גבוהים למדי, ולעיתים קרובות אף קרובים למחירי הטיסות של חברות התעופה המסורתיות. ככל שיגדל היצע היעדים והטיסות, כך אנחנו צפוים לראות ירידה הדרגתית במחירים, בתקווה לקראת סוף השנה הנוכחית.  

נזכיר כי על פי הצהרת משרד התחבורה, בחודש יוני צפוי להיפתח מחדש טרמינל 1, מה שבתקווה אמור להוביל לכך שחברת התעופה ריינאייר תחזור גם היא לטוס לישראל ולהגדיל משמעותית את היצע טיסות הלואו קוסט.

החלטנו לעשות סדר, אילו חברות חזרו לטוס ולאן.

וויז אייר עם מספר הגדול ביותר של יעדים  

בשגרה וויז אייר היא אחת מחברות התעופה הפעילות ביותר מכל חברות התעופה שפועלות בנתב״ג. וויז הייתה חברת האולטרה לואו קוסט הראשונה להודיע שתחזור לטוס לישראל, וגם זו שמפעילה כרגע טיסות למספר הגדול ביותר של יעדים לעומת המתחרות. 

החברה חזרה לישראל תחילה עם לוח טיסות מצומצם שכולל 3 טיסות שבועיות מתל אביב לנמל הבית שלה בבודפשט וליעדים נוספים כולל לונדון, רומא, קרקוב, בוקרשט וסופיה. החל מהיום תוסיף החברה כ-24 טיסות שבועיות מתל אביב למספר גדול יחסית של יעדים:

  • אתונה – 2 טיסות שבועיות בימים ראשון וחמישי
  • לונדון גטוויק – 3 טיסות בשבוע בימים שני, רביעי ושבת
  • וינה – 3 טיסות שבועיות בימים ראשון, שלישי וחמישי
  • ורשה – 4 טיסות שבועיות בימים ראשון, שלישי, חמישי ושבת
  • אבו דאבי – 5 טיסות שבועיות בימים ראשון, שלישי, רביעי, חמישי ושבת
  • מילאנו – 2 טיסות שבועיות בימים שני ורביעי
  • וילנה – 2 טיסות שבועיות בימים רביעי ושבת
  • לרנקה – 3 טיסות שבועיות בימים שני, רביעי ושישי

ואם הכל ילך כשורה, וויז אייר כבר נערכת להוסיף טיסות ליעדים נוספים כבר בעונת הקיץ הקרובה, החל מחודש יוני, כולל טיסות לקלוז ניפוקה, דברצן, הרקליון, יאשי, בורגס, סנטוריני ורודוס. 

איזיג׳ט חוזרת עם 5 יעדים תחילה

איזיג׳ט הודיעה במפתיע בחודש מרץ על חזרה מיידית לישראל, החל מה-25 במרץ, תחילה למספר מצומצם של יעדים ותדירויות. מבדיקה במערכת ההזמנות עולה התדירות הבאה:

  • לונדון (לוטון) – 5 טיסות שבועיות, טיסה יומית החל מחודש מאי
  • אמסטרדם – 3 טיסות שבועיות בימים ג׳, ה׳, ש׳
  • ברלין – 2 טיסות שבועיות בימים א׳, ד׳
  • באזל – 2 טיסות שבועיות בימים א, ג׳
  • ז’נבה – 3 טיסות שבועיות בימים א׳, ג׳, ה׳ 
  • מילאנו – 3 טיסות שבועיות בימים ג׳, ה׳, ש׳

בנוסף, איזיג׳ט מציעה למכירה כרטיסי טיסה מתל אביב ליעדים נוספים החל מאוקטובר 2024 ביניהם לונדון (גטוויק), מנצ׳סטר, פריז וניס. עם זאת, איזיג׳ט טרם הודיעה באופן רשמי על חידוש קווים אלו ולכן לא ידוע האם אכן יצאו לפועל והאם במועד המתוכנן.

טראנסביה חוזרת לפריז, אבל לא לאמסטרדם

חברת טראנסביה היא חברת הלואו קוסט בקבוצת אייר פראנס-KLM. בשגרה מפעילה החברה טיסות מנתב״ג ורמון לפריז ואמסטרדם, שהם בסיסי פעילות מרכזיים של החברה. נכון לעכשיו חידשה החברה את טיסותיה מתל אביב לפריז (אורלי) עם טיסה יומית במסלול זה.

נכון לעכשיו טראנסביה טרם הודיעה על חידוש טיסותיה מתל אביב לאמסטרדם. אמנם החברה מוכרת טיסות בקו זה החל מחודש ספטמבר, לאחר עונת הקיץ המבוקשת. בהיעדר הודעה רשמית לא ניתן לדעת האם טיסות אלו אכן יצאו לפעול, אך בהתאם ייתכן וגם יחלו לפעול מוקדם יותר בהינתן החלה של החברה.

ריינאייר – בינתיים לא חוזרת

בעקבות וויז אייר הודיעה גם חברת ריינאייר על חזרתה לישראל החל מה-1 בפברואר, גם כן עם לוח טיסות מצומצם שכולל את באדן באדן, מרסיי, ממינגן, מילאנו ווינה. מאוחר יותר חזרה בה החברה וב״סכסוך מתוקשר״ עם רשות שדות התעופה הודיעה על ביטול כל הטיסות לישראל בשל אגרות הטיסה הגבוהות מטרמינל 3.

ועם זאת, גם כעבור 10 ימים ממועד ההודעה הרשמית של משרד התחבורה על חזרתו לפעילות של טרמינל 1 החל מחודש יוני, חברת ריינאייר טרם הודיעה על שינוי עמדתה וחזרה לפעילות בישראל. חזרתה של ריינאייר לפני חודשי הקיץ המבוקשים יכולה להיות משמעותית בהיבט של מחירי הטיסות שכן היצע המושבים המצומצם כיום מושך את מחירי הטיסות מעלה ולריינאייר יש את האפשרות ״להציף״ את השוק במושבים ולגרום להוזלת הטיסות.

מבדיקה במערכת ההזמנות עולה כי ריינאייר ממשיכה למכור טיסות מישראל למספר מאוד מצומצם של יעדים שכולל את פאפוס, וינה, רומא, בודפשט וברלין. הטיסות זמינות כרגע מחודש אוקטובר 2024, רק לקראת עונת החורף הבאה. כמובן שזה יכול להשתנות משמעותית בהינתן החלטה של ריינאייר להקדים ולהגדיל את היצע הטיסות.