במסדרת הדו״חות הכספיים של החברה לשנת 2023 דיווחה חברת ישראייר על הכנסות שיא של כ-390 מליון דולר, כ-32 מיליון דולר יותר מהשנה שעברה. כמו כן, הודיעה החברה על היתכנות לחידוש המשא ומתן לרכש חברת התעופה הצ׳כית סמארטווינגס.

חברת ישראייר הודיעה כי הגידול בהכנסות והביקושים למוצרי הקבוצה הושג הודות לקליטת 2 מטוסים נוספים, הרחבת הפעילות של חברות הבת ויישום נוסף של מהלכים טכנולוגים. בתוך כך מדווחה הקבוצה על שיפור של כ-7 אחוזים ברווחיות הגולמית, שהסתכמה לשיא של כ-60 מליון דולר. כמו כן מודיעה החברה כי בשנת 2023 הטיסה החברה לראשונה בתולדותיה כמליון נוסעים.

בנוסף הודיעה חברת ישראייר על האפשרות לחידוש המשא ומתן לרכש חברת התעופה הצ׳כית סמארטווינגס. נזכיר שבתחילת חודש פברואר הודיעה ישראייר למשקיעים על הפסקת המשא ומתן לרכש חלקה (49%) של חברת ההשקעות הסינית CITIC China בחברת סמארטווינגס, וזאת בשל המצב הגיאופוליטי במזרח התיכון. בדו״ח הנוכחי הודיעו בישראייר כי ב-27 בפברואר דווח כי הסינים מכרו את מניותיהם לבעלי המניות והשליטה הצ’כים של החברה. אלו הודיעו כי בכוונתם לחדש עם ישראייר המו”מ במהלך הרבעון השני של שנת 2024. בישראייר מציינים כי בעוד היקף העסקה המקורית היה כ-30 מליון יורו, היקף העסקה הנוכחית עשוי להשתנות.

באוגוסט של שנה שעבר בישראייר פרסמו מתווה מעודכן לרכישת השליטה בחברת סמארטווינגס, על פיו ישראייר תרכוש אחזקה של מעל ל-50% מהחברה. זאת לעומת המתווה הקודם שכלל רכישת מלוא ההון המונפק והנפרע (100%) של Smartwings. כמו כן, תכננו בישראייר לרכוש החזקה בחברות הבנות של Smartwings, כולל חברת התעופה הלאומית הצ’כית Czech Airlines CSA, אשר נכון להיום סמארטווינגס מחזיקה ב-30% ממניותיה.

תחת קבוצת סמארטווינגס יש 5 חברות תעופה: סמארטווינגס וארבע חברות בת בהונגריה, צ׳כיה פולין וסלובקיה. סך הכל מחזיקה הקבוצה ב-50 מטוסים, מהם 44 מטוסי בואינג 737 ושישה מטוסי A320. בין היתר מחזיקה הקבוצה גם בחברת התעופה הלאומית של צ׳כיה, Czech Airlines (או בקיצור CSA) שהיא אף חברה בברית התעופה SkyTeam.

אורי סירקיס, מנכ״ל הקבוצה מסר: אנו מבקשים להודות לעובדי החברה המסורים, לעובדי שדרות שפונו מעירם ב- 7 לאוקטובר, ל 15 אחוזים מעובדינו שהיו בשירות מילואים, לצוותי האוויר – שחמישים אחוזים מהם גוייסו בשבעה לאוקטובר וליתר החמישים אחוזים שעבדו ימים כלילות במטרה לאפשר לחברה להשיג תוצאות חריגות אלו בעת המלחמה.

תמונה: tlv.spotter