חברת התעופה טורקיש איירליינס מבטלת היום את כל טיסותיה מ/אל ישראל עד חודש מרץ 2025, כמעט שנה מהיום. אמנם לא מדובר בהחלטה מפתיעה, שכן חברות התעופה הטורקיות לא הראו שום סימן לחזרה לישראל, אבל מדובר בהחלטה שיכולה להצביע על חוסר נכונות של החברה בכלל לחזור לשוק המקומי.

נזכיר, כי חברות התעופה הטורקיות הפסיקו לטוס לישראל בתחילת מלחמת חרבות ברזל. בעוד חברות תעופה רבות כבר הודיעו או נערכות לחזור לטוס לישראל בפורמט כזה או אחר, חברות התעופה הטורקיות לא מציגות סימנים דומים. בעוד טורקיש איירליינס ביטלה את טיסותיה לישראל כאמור עד 2025, חברת התעופה פגסוס ביטלה נכון לעכשיו את טיסותיה עד ליוני 2024, ללא סימנים קונקרטיים לכוונות לחזור לטוס לישראל במועד זה.

אמנם חברות התעופה הטורקיות טרם ביטלו באופן גורף את טיסותיהן מתל אביב וממשיכות למכור טיסות לתאריכים עתידיים, אך בשלב זה אפשר להעריך שאותן חברות שוקלות כלל את חזרתן לשוק המקומי. בין אם בשל סיבות כמו המתיחות הפוליטית בין המדינות או ביקוש נמוך מהקהל הישראלי בשל היחס של ממשלת טורקיה לישראל.

נזכיר כי לאור המצב הביטחוני ואזהרות מסע שיצאנו לטורקיה, גם חברות התעופה הישראליות ביטלו את טיסותיהן לטורקיה, כך שבפועל אין טיסות מסחריות ישירות בין תל אביב לאיסטנבול. זאת לעומת המצב לפני המלחמה אז הפעילה טורקיש לבדה בזמני שיא עד 14 טיסות יומיות מתל אביב ליעדים בטורקיה. איסטנבול היוותה תחנת מעבר מובילה לטיסות קונקשן בשל רשת הטיסות הענפה של חברת טורקיש, חברת הבת אנדלוג׳ט ואפילו חברת פגסוס שהציעה גם היא טיסות קונקשן בפורמט של לואו קוסט.

בהיעדר טיסות לטורקיה, יעדים אחרים ממצבים את עצמם כיעדי הטיסה המובילים לתל אביב.  על פי אתר flightradar24, בשבוע האחרון שיאניות הטיסות מתל אביב היו לרנקה עם 75 טיסות שבועיות, דובאי (58 טיסות), אתונה (53 טיסות), פריז (34 טיסות) ובוקרשט (30 טיסות).