נחתתם ביעד, עברתם את ביקורת הגבולות והגעתם למסוע של המזוודות ואז מתחיל החוסר וודאות: כמה זמן יקח למזוודה לצאת? יש זמן ללכת לשירותים?. שדה התעופה באמסטרדם החליט לפתור את הסוגיה והטמיע מערכת חדש שתספק לנוסעים מידע בזמן אמת על זמני המתנה לכבודה.

מסכי הגעת הכבודה בסכיפהול
מסכי הגעת הכבודה בסכיפהול

הנוסעים שינחתו בשדה התעופה סכיפהול שבאמסטרדם יוכלו לראות היכן הכבודה שלהם נמצאת והערכה של כמה זמן יקח לה להופיע על מסוע הכבודה. האפשרות להציג נתונים אלו מתאפשרת בזכות אלגוריתמים של בינה מלאכותית שידעו לחזות את הזמן שיקח למזוודה לעבור את המסלול, על בסיס חישוב של נתוני עבר.

הנוסעים יוכלו לראות את הנתונים על מיקום הכבודה שלהם ב-150 מסכים שהוצבו באולמות איסוף הכבודה, דרך אפליקציית שדה התעופה למובייל ודרך אתר שדה התעופה. הנוסע יוכל לדעת האם המזוודות עדיין במטוס, בדרכן למסוע או כבר על מסוע איסוף הכבודה.

בשדה התעופה סכיפהול ציינו כי הם עורכים באופן קבוע סקרים בקרב נוסעים כדי לברר מה הכי נחוץ להם כשהם מגיעים לשדה התעופה, וכך עלה שאחד הצרכים המרכזיים היה לדעת מתי המטען שלהם יגיע למסוע איסוף הכבודה. עם זאת, כמעט מיותר לציין שהחידוש הזה לא יפתור את הבעיה האמיתית בתחום והיא מזוודות שנשארות ביעד ההמראה או ביעד הקונקשן.

בהודעה הרשמית מציינים בסכיפהול כי הם פיתחו מודל נתונים שעושה שימוש ב-13 מקורות נתונים שונים כדי לחזות את זמני הגעת הכבודה. אחד המקורות הוא טכנולוגיה קיימת של שדה התעופה בשם Deep Turnaround שבה משתמשים בשדה כדי לקבל תובנה לגבי סטאטוס הטיפול במטוס שנחת כולל ניקיון, הסעדה, טיפול בכבודה ותדלוק. כך מתאפשר לאלגוריתם לדעת אם הכבודה עדיין במטוס או בדרכה לאולם הכבודה ובכך לחזות יותר במדויק כמה זמן ייקח לכבודה להגיע.

רכב אוטונומי בשדה התעופה סכיפהול
רכב אוטונומי בשדה התעופה סכיפהול

וכאן לא נגמרת החדשנות בשדה התעופה. במרץ הודיעו בשדה התעופה סכיפהול כי הם החלו ניסוי בשימוש באוטובוסים אוטונומיים חשמליים. מדי יום נוסעים שני אוטובוסים אוטונומיים נוסעים במסלול קבוע ועוצרים במקומות שונים בצד האווירי. שירות הסעות זה מיועד בשלב הראשון לעובדי חברות שירותי הקרקע בשדה שמטפלות במטוסים.