חברת התעופה ארקיע מודיעה היום כי כחלק מההיערכות של חברת התעופה לקיץ, היא מחזירה מטוס אמבראר נוסף לשירות.

ארקיע מודיעה היום על כוונתה להחזיר מטוס אמבראר נוסף לשירות כבר בעונת הקיץ הקרובה. בכוונת ארקיע למנף את השימוש במטוס כדי להפעיל את לוח הטיסות של החברה לאביב-קיץ שעתיד לכלול 27 יעדים סה״כ.

מטוס האמבראר 195 של ארקיע שחוזר לשירות
מטוס האמבראר 195 של ארקיע שחוזר לשירות

המטוס המדובר הוא בעל רישום 4X-EMA (״בן גוריון״), מדגם אמבראר 195 בן 16 שנים וארקיע הייתה המפעילה הראשונה של המטוס מאז ייוצרו. במקור יועד המטוס לחברת תעופה ספרדית בשם Universal Airlines אך בסוף לא נמסר לה, אלא נמסר לחברת ארקיע בשנת 2008. המטוס ביצע את הטיסה המסחרית האחרונה שלו מטעם ארקיע ב-4 בפברואר לבטומי ומאז הועבר לאחסון ויועד על פי ארקיע עמד למכירה.

ארקיע מציינת כי ההחלטה להשאיר את המטוס ברשות החברה נובעת מהיקף הביקוש הגבוה למטוסים, בשל השינויים בשוק המטוסים בשנתיים האחרונות. נזכיר כי יצרניות המטוסים הגדולות מתקשות לעמוד בביקושים למטוסים, מה שמייצר רשימות המתנה ארוכות למדי לקבלת מטוסים חדשים.

נזכיר כי ארקיע מחזיקה צי מצומצם יחסית של 5 מטוסים, כולל 2 מטוסי איירבוס A321neo ו-3 מטוסי אמבראר 195, שניים מהם בשירות טיסות מסחריות ואחד צפוי לחזור כעת. כדי לעמוד בלוח הטיסות של החברה, היא מפעילה גם טיסות במתכונת של ״חכירה רטובה״, כלומר טיסות שמופעלות באופן מלא על ידי חברות תעופה זרות. למטוסי האמבראר 195 טווח רשמי של 4,260 ק״מ שמאפשר להם להפעיל טיסות אזוריות לטווח קצר, בעיקר ליעדים באגן הים התיכון ואירופה.

עוז ברלוביץ, מנכל ארקיע: “החזרה לפעילות שת מטוס האמבראר, היא צעד נוסף לעמידה בהיקף הביקושים בעונת התיירות. אנחנו נערכים לתקופה העמוסה, תוך כדי התאמות לשינויים בשוק התעופה העולמי”