אנחנו לא נפתיע אף אחד כשנזכיר שמחירי הטיסות מתל אביב ממשיכים לטפס כתוצאה מהיעדר בהיצע של טיסות. גם אחרי שחלק מחברות התעופה הזרות חזרו לטוס לתל אביב, המחירים נשמרים גבוהים בין היתר בשל חזרה מצומצמת בלבד של חברות הלואו קוסט והיצע מושבים מצומצם אצל חברות שחזרו עם מספר טיסות מוגבלת או עם מטוסים קטנים יותר מאלו שטסו איתם לישראל לפני המלחמה.

ובנוסף לכל זאת, הקהל הישראלי עדיין ״מהוסס״ בגישה שלו ביחס לחברות התעופה הזרות, שכן חלק מהנוסעים חוששים שאלו עדיין יכולות לבטל את טיסותיהן מישראל בכל רגע נתון. ועם כל האמור לעיל, אם אתם עדיין רוצים לנסות לטוס לחופשה בזול, יש עדיין כמה שיטות שיאפשר לכם לטוס ובזול. עוד לפני שנצלול לשיטות נגיד מראש שכמו בזמני שגרה, מילת המפתח תהיה גמישות. בין אם זה בתאריכי הטיסה או אפילו ביעד.

מכרזים של אל על

בספטמבר האחרון החזירו באל על את המכרזים (Bid2Fly) לרכישת כרטיסי טיסה מוזלים לאחר תקופה שלא פעלו. מיד עם פרוץ המלחמה הוסרו המכרזים מאתר אל על וממש לאחרונה חזרו. פלטפורמת Bid2Fly מאפשרת ללקוחות החברה להשתתף במכירות פומביות לרכישת כרטיסי טיסה למגוון יעדים בתאריכים נבחרים, בשלב ראשון במחלקת תיירים.

זירת המכרזים של אל על
זירת המכרזים של אל על

כל מכירה פומבית נפתחת לזמן קצר, במהלכו ״מתחרים״ הנוסעים על מחירי הטיסות, החל ממחיר ראשוני שנקבע על ידי אל על. במכרז תהיה אפשרות לאשר מראש תוספת תשלום עבור שדרוג סוג הכרטיס (לייט/קלאסיק) ועבור תאריכי טיסה שונים מהתאריכים המוצעים במחיר הבסיס. כמו כן, בעת הגשת ההצעה יוצגו בפני המשתתפים נתוני המכירה לרבות משך הזמן שנותר למכירה, מספר המציעים ואילו מחירים הוצעו.

כך למשל, בטיסה אקראית שבחרנו לאתונה בין התאריכים 1-5 במאי, המחיר בתעריף לייט מתחיל כרגע באתר אל על במחיר של 392$, ומוצע במסגרת מכרז במחיר של 309$. ביעד יותר מבוקש של אל על, לונדון, מוצעת טיסה שבאתר עולה 438$ במחיר של 370$, בשני המקרים בתעריף לייט המוזל.

אל על נחשבת כיום בקרב הישראלים לאופציה הבטוחה ביותר לטוס, שכן בסבירות הכי גבוהה שהיא תמשיך לטוס מ/אל ישראל כמעט בכל מצב.

מנגנון מאתר התעריפים של חברות הלואו קוסט

אמנם חברת ריינאייר בינתיים דוחה את חזרתה לישראל מאז הסכסוך המתוקשר עם רשות שדות התעופה על גובה מיסל הנל בטרמינל 3, אבל חברת וויז אייר חזרה לטוס לישראל ואף ממשיכה כל הזמן להגדיל את מספר היעדים אליהם היא טסה מתל אביב. בינתיים גם חברת הלואו קוסט איזיג׳ט חזרה להפעילה טיסות לישראל.

מנגנון איתור התעריפים של וויז אייר
מנגנון איתור התעריפים של וויז אייר

חשוב להגיד שבשל היצע מצומצם יחסית של טיסות לואו קוסט, מחירי כרטיס הטיסה נשמרים גבוהים למדי ברוב המקרים. במיוחד בתקופה הזו חשוב להכיר את המנגנון של חברות הלואו קוסט שמאפשר למצוא את הטיסות הכי זולות שהן מציעות והוא מנגנון ה-״Fare Finder״ (מאתר התעריפים). באמצעות מנגנון זה תוכלו לחפש את הטיסות הכי זולות שמציעה חברת הלואו קוסט נכון לעכשיו. כך למשל, אם תכנסו לדף מאתר התעריפים של וויז אייר תמצאו שהטיסות הכי זולות שמציעה כרגע החברה הן לאתונה במחיר של 197 ש״ח לכיוון, לבוקרשט ב-220, בודפשט ב-240.

לאחר שתבחרו ביעד שנראה לכם מעניין ועם מחיר אטרקטיבי, תוכלו לראות את מחירי הטיסות על לוח שנה ולבחור את התאריך והמחיר שמתאימים לכם. אחרי הבחירה, תוכלו לבחור גם את טיסת החזור שמתאימה לכם בתאריך ובמחיר. גם במקרה הזה, המנגנון המדובר מתאים במיוחד לאנשים גמישים בתאריכים ואפילו ביעד, שרוצים למצוא ״מציאות״ במחיר אטרקטיבי.

אאוטלט של ארקיע

כמו אאוטלט בקניון, גם בארקיע הקימו אזור באתר שקיבל את השם ״Outlet״ ומציע חבילות נופש במחירים מוזלים כשגם כאן גמישות היא מילת המפתח. כך למשל מציעים בארקיע חבילת נופש של ארבעה ימים בבאטומי, כולל מלון 4 כוכבים במחיר של 356$ לאדם בחודש מאי, בזמן שמחיר של כרטיס טיסה באותם תאריכים עומד לבדו על כ-300$. מבדיקה באתר booking.com עולה כי המלון שמוצע בחבילה הספציפית שבדקנו (Graphic hotel) מדורג בציון גבוה למדי של 9 וממוקם בקרבת החוף של העיר.