טיסת סוויס מציריך לביירות אתמול חזרה על עקבותיה ונחתה בוינה במקום בלבנון מסיבה לא ברורה. דובר החברה: ״עקב ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון״.
טיסה סוויס LX224 מציריך לביירות תוכננה להמריא אתמול (4.4) ב-21:40 והמריאה בפועל לאחר עיכוב קל בשעה 22:07. כמעט 3 שלוש לאחר המראה, כשהמטוס נמצא בשטחה האווירי של בוסניה, החלה הטיסה לשנות את כיוונה ולחזור חזרה לכיוון ציריך. לאחר כחצי שעה הוסטה הטיסה שנית לנחיתה בוינה, כ-4 שעות ממועד ההמראה. הטיסה בוצעה במטוס A220-300 עם 138 נוסעים על הסיפון וחמישה אנשי צוות.
נכון לעכשיו הסיבה הקונקרטית לשינוי נתיב הטיסה לא ברורה לחלוטין, אך נראה שאינה משפיעה על הקו לתל אביב. דובר מטעם החברה מסר לנו: ״עקב ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון, SWISS החליטה להפסיק את טיסה LX224 מציריך לביירות. בטיחות הנוסעים והצוותים שלנו היא תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו. המומחים שלנו הגיעו למסקנה שקשה להעריך את המצב בלבנון בשלב זה והחליטו לעשות את הצעד הזה מתוך זהירות. על סיפון האיירבוס A220-300 היו 138 נוסעים וחמישה אנשי צוות.״
באשר לסיבה לנחיתה בוינה במקום חזרה בציריך, בחברת סוויס הסבירו כי לא ניתנה לטיסה אישור לנחות חזרה בציריך, ככל הנראה בשל היעדר ״סלוט״ נחיתה. בהתאם נאלצה הטיסה לסטות לכיוון וינה שם היא נחתה בשלום. בחברה ציינו כי הם פועלים לדאוג לנוסעים להגיע ליעדם בהקדם.
קשה לומר איזה שינוי במצב הביטחוני קרה אתמול, נודע לחברה רק לאחר המראת הטיסה בשעות הערב והוביל להחלטה שלא להמשיך את הטיסה ללבנון. זאת, שכן המתיחות בגבול כבר נמשכת זמן מה, וזאת מלבד שיבושי ה-GPS שעלו מדרגה בימים האחרונים אך החלו מוקדם יותר מהטיסה. נכון לעכשיו חברת סוויס ממשיכה למכור כרטיסי טיסה לטיסות בין ציריך ללבנון, כך שככל הנראה לא מדובר בכוונה לביטול גורף או זמני של הקו לביירות, לפחות לא בשלב זה.
נזכיר כי חברת התעופה סוויס הפסיקה לטוס לישראל ולבנון בתחילת מלחמה חרבות ברזל. החברה חזרה לטוס לישראל ב-8 בינואר, יחד עם חברות נוספות בקבוצת לופטהנזה. על פי דיווחים מקומיים בשוויץ, בימים האחרונים מתמודדת סוויס עם סירוב וחשש של עובדי צוות אוויר לטוס לישראל. בהתאם הוחלט בחברה לאפשר לעובדים להחליט האם הם רוצים לקחת חלק בטיסות לישראל, עם הודעה מראש של שבוע לפחות. דובר מטעם חברת סוויס ציין כי בחלק מהטיסות אף עובד לא ביקש שלא להגיע, ועל חלקן עובד אחר או יותר.
למרות האתגרים, סוויס ממשיכה להרחיב את פעילותה ובנוסף לטיסה יומית אחת בקו שבין תל אביב לציריך, עברה לאחרונה להפעיל בקו זה את מטוסי האיירבוס A330 שמציעים קיבולת נוסעים גדולה יותר. בנוסף, החל מיוני צפויה החברה להפעיל 2 טיסות יומיות בקו זה, אחת מהן כאמור במטוסים רחבי גוף.