אל על ומועדון הנוסע המתמיד מודיעים היום על הפסקת המדיניות המקלה בנוגע להארכת סטאטוס הנוסע המתמיד של הנוסעים. עם זאת, יאפשרו תנאים מקלים לזכאים.

בתחילת מלחמת חרבות ברזל הוחלט במועדון הנוסע המתמיד לשמר את מעמד היוקרה של הנוסעים (מתמיד, כסף, זהב, פלטינה או טופ פלטינה). המדיניות המקלה נשמרה למשך חצי שנה ובאופן גורף לכל האוכלוסיות, כלומר, מי שהיה במעמד מסוים ולא טס מספיק מאז תחילת המלחמה בשביל לשמר את המעמד, הוחלט לשמר בכל זאת את המעמד שלו לאור המצב הייחודי. כעת הוחלט כי החל מה-31.5 תיבחן מחדש זכאותם של הנוסעים, ואלו שלא יעמדו בתנאים כדי לשמר את מעמדם צפויים לרדת במעמד.

ועם זאת, גם לאחר המועד שצוין מעלה, במועדון הנוסע המתמיד צפוים להאריך את המדיניות המקלה עבור אוכלוסיות מיוחדות שנבצר מהן לטוס מספיק כדי לשמר את המעמד. כמו כן, גובשה מדיניות חריגים במסגרתה כל מקרה ייבחן לגופו ועבור חלק מהנוסעים יוארך המעמד גם אם לא עמדו בתנאים המצטברים לשימורו. כך למשל, אנשי מילואים ששירתו מעל 30 יום מאז ה-7.10 צפוים לקבל הארכה של המעמד שלהם במועדון, גם אם לא עמדו בתנאים המצטברים לשימור שלו.

עדכון בנושא החל להישלח לחברי המועדון בדיוור ישיר הכולל עדכון על השינוי במדיניות ואלו שמושפעים מהשינוי יוכלו לפנות לשירות הלקוחות של החברה בבקשה חריגה לשמר את מעמדם. נזכיר, כי בחודש ספטמבר 2023 הטמיעה אל על את תכנית מועדון חדשה שכללה שינויים רבים עבור הנוסעים. כחלק מהשינוי, נוסעים רבים קיבלו שדרוג במעמדם, אך חלקם יתקשו לאור המלחמה לשמר את המעמד בשל צמצום בטיסותיהם.

נזכיר שכחלק מהתכנית החדשה, הנוסעים צוברים ״יהלומים״ ברכישת טיסות ובאמצעות שימוש בכרטיס האשראי FLY CARD. היהלומים שנצברים נשמרים ל-12 חודשים ומשמשים לבחינת מעמד הנוסע כאשר 3,000 יהלומים יזכו במעמד כסף, 6,000 יהלומים במעמד זהב, 12,000 יהלומים במעמד פלטינה ו-28,000 במעמד טופ פלטינה.

לאורך המלחמה משתדלים באל על להשקיע באוכלוסיות ייחודיות המושפעות מהמלחמה כמו אנשי המילואים ומשפחות החטופים, כחלק מהמאמץ באל על לשמר את המעמד של חברת התעופה הלאומית. כעת מסתמן כי גם מועדון הנוסע המתמיד יאמץ מדיניות זו, וימשיך לאפשר גישה מקלה לאוכלוסיות הרלוונטיות.

תגובת מועדון הנוסע המתמיד: “החל מפרוץ המלחמה ועד היום נקט מועדון הנוסע המתמיד במדיניות מקלה במסגרתה לא הוריד מעמדות של חברי יוקרה כאשר לא עמדו בתנאי שימור המעמד בהתאם לתנאי תכנית המועדון. במהלך תקופה זו, מעמדות של חברי יוקרה שעמדו בתנאי שימור המעמד הוארכו לשנה נוספת בהתאם לתכנית. החל מ-31 במאי 2024, לאחר חצי שנה במסגרתה לקוחות לא ירדו מעמד, יחזור מועדון הנוסע המתמיד לעדכן את מעמדות היוקרה של הלקוחות בהתאם לפעילות השנתית, על פי תנאי התכנית הקיימים. לקוחות אשר לא יעמדו בתנאי שימור המעמד עד ליום 31 במאי ירדו מעמד. בשל התקופה המורכבת במדינה, החלטנו להאריך באופן מיוחד את מעמדם של משרתי ומשרתות כוחות הביטחון במילואים ובסדיר ששירתו יותר מ-30 ימים מאז 7 באוקטובר, ובנוסף – גיבשנו מדיניות חריגים מיוחדת וכל מקרה ייבחן לגופו.”