חברת התעופה האיטלקית ITA Airways מודיעה היום על שדרוג קו הטיסות מתל אביב לרומא החל מחודש יוני, עם טיסות נוספות ומטוסים חדשים ומתקדמים בקו.

ראשית צפויה איטה איירווייז להגדיל את מספר הטיסות היומי החל מחודש יוני לשתי טיסות יומיות, ובנוסף צפויה להפעיל את הטיסות בקו זה במטוסי ה-A321neo החדישים של החברה, שמהווים שדרוג משמעותי ביחס למטוסים צרי גוף סטנדרטיים. חברת איטה איירווייז חידשה את טיסותיה לתל אביב ב-3 במרץ, תחילה עם 3 טיסות שבועיות, כשבמאי צפויה להרחיב את פעילותה לכדי טיסה יומית במטוסי איירבוס A320.

הטיסה היומית השנייה תמריא מתל אביב בשעה 5:15 בבוקר ותנחת ברומא בשעה 8 בבוקר. זאת, בנוסף לטיסה היומית של החברה מתל אביב כיום שממריאה מתל אביב בשעה 14:30 ונוחתת בשעה 17:15. מעבר לתוספת הטיסות לרומא, המשמעות היא חיבור טוב יותר לרשת טיסות ההמשך של החברה מרומא, בעיקר ליעדים בארה״ב ודרום אמריקה.

מחירי החברה מתל אביב ליעדים השונים: רומא החל מ-259 דולר, מילאנו החל מ-239$ דולר, ונציה 239$, טוקיו 820$ וניו יורק 707$.

נזכיר, כי ב-ITA תכננו להשיק את מטוסי ה-A321neo החדשים של החברה בקו לתל אביב, החלטה שממצבת את ישראל כיעד משמעותי במפת הקווים של החברה. תכנית זו התבטלה לאור מלחמת חרבות ברזל ואותם מטוסים חדשים הוסטו לשימוש בקווים בין רומא לפריז ולונדון. כעת, החברה מתכננת להכניס אותם לשימוש בטיסותיה לתל אביב.

מחלקת העסקים החדשה של ITA Airways במטוסי A321neo צרי גוף
מחלקת העסקים החדשה של ITA Airways במטוסי A321neo צרי גוף

נכון להיום מחזיקה החברה 4 מטוסי A321neo חדשים, בגיל ממוצע של 3 חודשים בלבד, עם 3 מטוסים נוספים בהזמנה. הייחודיות של מטוסים אלו נובעת מהעובדה שהם המטוסים צרי הגוף הראשונים של החברה עם מחלקת עסקים מלאה עם מושבים שנפתחים למיטה, ואולי לראשונה בעולם התעופה במטוסים צרי גוף גם מחלקת תיירים פרימיום.

במטוסים אלו 165 מושבים ב-3 מחלקות שירות: עסקים (12 מושבים בתצורת 1-1), תיירים פרימיום (12 מושבים בתצורת 2-2) ותיירים (141 מושבים בתצורת 3-3, 12 מהם מוגדרים כ-Comfort Economy). כל המושבים יצויידו במערכת בידור מתקדמות עם מסכים בגודל 17.3” (עסקים), 15.6” (תיירים פרימיום) ו-13.3” (תיירים). מדובר מסכי מגע בעלי השתקפות נמוכה וברזולוצייה גבוהה של 4K לחוויה משופרת . ה-A321neo צויד גם במערכת חיבור Wi-Fi המאפשרת לנוסעים להתחבר עם המכשיר שלהם לאינטרנט בזמן הטיסה בתשלום.

חללי הפנים של ה-A321neo, עוצבו על ידי וולטר דה סילבה בסגנון איטלקי טיפוסי. לעיצוב חללי הפנים נבחרו חומרים וצבעים טבעיים, כמו אלו שנבחרו לעיצוב מטוסי האיירבוס רחבי הגוף החדשים של החברה (A330neo -ו-A350). בנוסף, תאורת תא הנוסעים תשתנה בהתאם למצב הטיסה עם 6 תרחישי תאורה שונים (עלייה למטוס, המראה/נחיתה, ״רגיעה״, ארוחה, שקיעה וזריחה.

השבוע השיקה איטה איירווייז את קו הטיסות של החברה מרומא לשיקאגו עם 6-7 טיסות שבועיות במטוסי ה-A330neo החדישים של החברה. זאת, כחלק מתהליך הרחבת רשת הטיסות של החברה, כולל יעדים בצפון אמריקה כמו וושינגטון וסן פרנסיסקו לצד יעדים במזרח.