חברת התעופה לופטהנזה הודיעה לפני זמן קצר על הפסקת טיסות החברה לאיראן, לטענתה ״בשל המצב הקיים במזרח התיכון״. נכון לעכשיו ההחלטה תקפה למחר, יום חמישי ה-11 באפריל, אך יתכן ותוארך בהמשך בהתאם להתפתחות המצב.

אמנם ההודעה הרשמית של לופטהנזה פורסמה רק לפני זמן קצר, אך מבדיקה באתר flightradar24 עולה כי הטיסות של לופטהנזה מפרנקפורט לטהרן בוטלו כבר מה-6 באפריל ומופיעות כמבוטלות בלוח הטיסות עד ה-13 באפריל. לופטהנזה מפעילה בשגרה 5 טיסות שבועיות בקו זה באמצעות מטוסי איירבוס A340-300.

ברשות התעופה האזרחית של איראן פרסמו בימים האחרונים הודעה לצוותי אוויר על אזור מוגבלים לטיסה בשל שיגורי טילים במדינה בין התאריכים 10-12 באפריל, כמו גם פעילות של כטב״מים וירי. ברשתות החברתיות החל שיח ער סביב הסיבה להודעה שפורסמה עם השערות שנעות בין תרגולי הגנה אווירית שגרתיים במדינה ועד היערכות לשיגור טילים לעבר ישראל.

נכון לעכשיו נראה בלוח הטיסות כי לופטהנזה היא חברת התעופה הזרה היחידה שביטלה את טיסותיה לטהראן למחר, אך כבר בוטלו מספר טיסות של חברות תעופה איראניות לאיסטנבול. טיסות של חברות נוספות ביניהן אמירייטס, קטאר איירווייז, טורקיש איירליינס ופליי דובאי מופיעות כרגע כמתוכננות להתקיים. בלופטהנזה מציינים כי הם מנטרים את המצב במזרח התיכון ובקשר קרוב עם הרשויות, וכן כי הביטחון והבטיחות של הנוסעים וצוות העובדים של החברה הם בעדיפות עליונה עבור החברה.

נזכיר כי במהלך היום הוחמר הטון הישראלי למול האיומים האיראניים לנקום בישראל על חיסול הבכירים האיראניים בסוריה. בכירים ישראליים ציינו כי נקמה איראנית תגרור תקיפה ישראלית ישירות למול איראן ונשיא ארצות הברית, ג’ו ביידן, התבטא גם הוא בנושא בכך שהדגיש שוב את המחויבות של ארה״ב להגנה על ישראל מפני איראן.